ח"כ איימן עודה: הממשלה הזו ממשיכה את מדיניות הימין בלי נתניהו

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) פרסם אמש (חמישי) סרטון שבו יצא בביקורת חריפה במיוחד נגד ממשלת בנט. "הממשלה הזו היא ממשלת פשרה בין הימין לשמאל הציוני, אפשר לתמצת אותה במשפט אחד – המשך מדיניות הימין בלי נתניהו", תקף עודה בתחילת דבריו. "מהות העסקה – הפסקת ההסתה על הפרקליטות, בית המשפט העליון והמשטרה תמורת שתיקה מול התקפת ירושלים והעם הפלשתיני. אנחנו במשותפת לא נהיה חלק מהעסקה הזו".

עודה המשיך: "מאז הכיבוש ב-1967 לא הייתה מתקפה חמורה מזו על ירושלים ותושבי ירושלים כמו מצד הממשלה הזו. התוקפנות בנגב היא האכזרית ביותר מאז סיום המשטר הצבאי ב-1966". כזכור, מוקדם יותר השבוע קרא עודה לאנשי כוחות הביטחון הערבים לסרב ולהחזיר את נשקם, כדי "לא לשתף פעולה עם הכיבוש".

ח"כ איימן עודה בסרטון שפרסם ביום ראשון ובו הקריאה להפסיק לשרת את הכיבוש (צילום מסך)

 

"אין ספק שהכפפת רע"מ פתחה להם את התיאבון, אבל אנחנו מסרבים להימצא בין שני כוחות ימין. בין הימין המתנחלי שמיוצג על ידי נפתלי בנט, איילת שקד, אורבך, קארה, אלקין והאוזר – לבין הימין הפשיסטי, שמיוצג על ידי נתניהו, בן גביר וסמוטריץ'", הדגיש. עודה הוסיף: "הממשלה הזאת, ממשלת נפתלי בנט, היא ממשלת פשרה בין השמאל הציוני לימין – שאפשר לתמצת אותה במשפט אחד: המשך מדיניות הימין אבל בלי נתניהו. בלי נתניהו זה דבר שמרצה את השמאל הציוני, המשך מדיניות הימין זה דבר שמרצה את הצד הימני בממשלה. במילים אחרות, זאת ממשלה שהיא עסקה בין הימין לשמאל הציוני: להפסיק את ההסתה נגד בית המשפט העליון, המשטרה והפרקליטות. ותמורת מה? תמורת שתיקה מול התקפת ירושלים והעם הפלסטיני, ההתקפות על הנגב ועליות המחירים. אנחנו ברשימה המשותפת לא חלק מהעסקה הזאת".

לדברי עודה, "זו ממשלת ימין קיצוני, פוליטית וכלכלית. אבל בלי נתניהו האדם, הממשלה הזו השיגה ניצחון חסר תקדים. אתם מכירים את עמדתנו לגבי שליטי מדינות המפרץ שנרמלו את יחסיהם עם ישראל. זהו למעשה הרעיון של שלום כלכלי. הסכמי סחר על חשבון זכויות לאומיות. במיוחד הזכויות של העם הפלסטיני. כאלו הם הסכמי הנורמליזציה".

עודה הוסיף: "הממשלה הזאת, ממשלת נפתלי בנט, היא ממשלת פשרה בין השמאל הציוני לימין – שאפשר לתמצת אותה במשפט אחד: המשך מדיניות הימין אבל בלי נתניהו. בלי נתניהו זה דבר שמרצה את השמאל הציוני, המשך מדיניות הימין זה דבר שמרצה את הצד הימני בממשלה. במילים אחרות, זאת ממשלה שהיא עסקה בין הימין לשמאל הציוני: להפסיק את ההסתה נגד בית המשפט העליון, המשטרה והפרקליטות. ותמורת מה? תמורת שתיקה מול התקפת ירושלים והעם הפלסטיני, ההתקפות על הנגב ועליות המחירים. אנחנו ברשימה המשותפת לא חלק מהעסקה הזאת". לדברי עודה, "זו ממשלת ימין קיצוני, פוליטית וכלכלית. אבל בלי נתניהו האדם, הממשלה הזו השיגה ניצחון חסר תקדים. אתם מכירים את עמדתנו לגבי שליטי מדינות המפרץ שנרמלו את יחסיהם עם ישראל. זהו למעשה הרעיון של שלום כלכלי. הסכמי סחר על חשבון זכויות לאומיות. במיוחד הזכויות של העם הפלסטיני. כאלו הם הסכמי הנורמליזציה".

יצוין שמאמר המערכת שפורסם הבוקר ב"הארץ", מצדד בעמדותיו של יו"ר המשותפת. לדברי העיתון "הימין וחלקים גדולים מהשמאל התאחדו השבוע להתקפה מקיר אל קיר כמעט על יו"ר הרשימה המשותפת שקרא לערבים שמשרתים בכוחות הביטחון לעזוב את תפקידם ו'לזרוק את נשקם'. ההתקפות עליו נמשכו גם אחרי שהבהיר שדבריו כוונו לערבים שמשרתים בשטחים הכבושים. הסערה הזאת לא היתה צריכה לפרוץ. עודה ביטא דעה לגיטימית שמלווה את ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל מאז ומתמיד. דווקא ההתקפה עליו, בעיקר  זו שבאה משמאל היא שאינה לגיטימית. מי שהתאכזב מעודה, רצה 'ערבי טוב' וקיבל עוד 'ערבי רע'. הוא רצה ערבי נוח לעיכול, וקיבל ערבי שקורא לסירוב לפעול נגד בני עמו שחיים תחת הכיבוש".

"ההתקפות הצדקניות והמתנשאות על עודה, שבהן לא היה כאמור כל הבדל בין ימין לשמאל, הגיעו לשיאן בהשוואה בינו לבין איתמר בן-גברי ובקריאה להדיחו מהכנסת. בעוד שבן־גביר מטיף לגזענות, לשפך דם ולאפרטהייד, עודה קורא להיפך המוחלט. ההשוואה בין השניים נועדה ליצור מצג שקרי של איזון כביכול בין הימין הקיצוני לשמאל הרדיקלי. אין איזון כזה", הדגיש "הארץ".

 

סרטון – ח"כ עודה, אמש בהתקפה על ממשלת בנט (עברית וערבית):

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/931380830862436

 

מאמר המערכת שפורסם הבוקר ב"הארץ":

https://www.haaretz.co.il/opinions/editorial-articles/.premium-1.10743121

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111944