חד"ש קוראת להצטרף להפגנה שתתקיים בת"א בעקבות דקירת נער גאה

נער בן 16 נדקר אתמול (שישי) מחוץ להוסטל של הקהילה הגאה בדרום תל אביב ונפצע באורח קשה. במשטרה חושדים כי הנער הותקף בשל סכסוך משפחתי עקב נטייתו המינית, ופתחו במצוד אחר הדוקר שנמלט מהמקוםלפי גורם הקשור להוסטל "בית דרור", הנער שנדקר הוא תושב טמרה ששהה במוסד כחודש. הוא הוסיף כי התקיפה אירעה באחד הרחובות הסמוכים להוסטל, וכי הנער הצליח להגיע לפתח המוסד ולזהות את הדוקר כבן משפחתו לפני שהתמוטט. במגן דוד אדום מסרו כי הוא פונה עם כמה פצעי דקירה לבית החולים איכילוב והבוקר נמסר מבית החולים שמצבו הוא "קשה ויציב".

בעקבות דקירת הנער בסמוך למקלט לנוער להט"בי, מחר (ראשון) תתקיים צעדת המחאה "נלחמות על החיים". הצעדה תצא בשעה 18:00 מכיכר וושינגטון בפלורנטין, תעבור ברחוב הרצל ותסתיים ברחבת רוטשילד 1. חד"ש קראה להצטרף להפגנת המחאה.

יו"ר חד"ש, ח"כ איימן עודה, התייחס אמש לדקירתו של הנער וציין כי "‏אסור לנו לקבל שום סוג של אלימות בחברה שלנו בטח לא פשעי שנאה. אני מתפלל לשלומו של הנער ומקווים לבשורות טובות". עוד אמר עודה ש"המאבק נגד האלימות והפשיעה בחברה שלנו הוא מצב חירום ונמצא בראש סדר העדיפויות שלנו".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "אח דוקר את אחיו בשל זהותו המינית. לשם הגענו. עלינו כחברה לדרוש, בקול הברור ביותר די להסתה ההומופובית, כן להכלה ולשוויון עבור בנות ובני קהילת הלהט"ב! לבי לבי עם הנער הפצוע, בתקווה שיחלים מפצעיו במהרה, במקביל להחלמת החברה כולה מנגע השנאה". לדברי ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) "המקרה המזעזע חושף שאלימות מגדרית בתוך המשפחה, לעיתים רצחנית, שמופנית באופן קבוע כלפי נשים, מופנית גם כלפי צעירים להט"בים שמבקשים לחיות בחירות. מוכרחים להיאבק בשנאה הרצחנית הזו ברמה הממסדית, וגם בתוך החברה שלנו."

גם איגי, ארגון הנוער הגאה, התייחס לדקירת הנער ומסר כי "בדיוק עשר שנים אחרי הרצח בבר נוער, נדקר היום נער להט"בי ביציאה מבית מחסה. אנחנו מתפללים לשלומו של הפצוע ועומדים לצד בית דרור ביום הקשה הזה. הדקירה הזאת אינה מקרה. זה פשע שנאה נגד קהילת הלהט"ב. יש מחיר לאמירות הבלע והלהטב"פוביה שאנחנו שומעים מידי יום. הרבנים, שלטי החוצות פוגעניים, עידוד טיפולי המרה ושיח אלים בתוך קהילות רבות בישראל מוביל בסוף לאלימות. מחריד לראות איך פושעים נתעבים מתרגמים את המילים והרעיונות לפשע דקירה".