חד"ש ומק"י: אין ביכולתה של ממשלת הימין להבטיח את ביטחון האזרחים

הנרצח בפיגוע הדריסה בטיילת תל אביב אמש (שישי) הוא עו"ד אלסנדרו פאריני, תייר מאיטליה בן 35. שלושה מבין חמשת הפצועים הנוספים בפיגוע עדיין מאושפזים בבית החולים איכילוב בתל אביב, ומצבם הוגדר הבוקר קל. שני פצועים באורח קל שהגיעו לבית החולים וולפסון שוחררו במהלך הלילה.

אמש בסביבות השעה 21:40 סטה יוסף אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם, עם מכוניתו לעבר טיילת צ'ארלס קלור בתל אביב ודהר לעבר הולכי הרגל ורוכבי האופניים במקום. מסע ההרג הסתיים כשהרוצח איבד שליטה על רכבו, סטה ימינה ועלה על סלע שמפריד בין שביל האופניים למדשאת הטיילת – והתרסק עם המכונית על הדשא. מאוחר יותר, שני שוטרים ופקח הקיפו את אבו ג'אבר וירו בו למוות.

חד"ש ומק"י  גינו אמש את פיגוע ומסרו כי "אם יתברר שאירוע הדריסה בוצע על רקע לאומי, הוא מוכיח שוב שאין ביכולתה של ממשלת הימין להבטיח את ביטחונם של אזרחיה תוך הפעלת כוח. רק הפסקת המדיניות העוינת והפרובוקציות באל-אקצא ובשטחים הכבושים, וחתירה לסיום הכיבוש תביא ביטחון לישראלים ולפלשתינים כאחד. אין להשתמש בטיעון שהמפגע ערבי אזרח ישראל כדי להצדיק עונשים קולקטיביים, הכללות והסתה נגד האוכלוסייה הערבית בישראל, שבחרה בקו היסטורי למאבק עיקש ובלתי אלים למען שלום ושוויון".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) הוסיף "החידלון המכוון של ממשלות הימין ביחס לכל התקדמות למען פתרון מדיני צודק בדמות סיום הכיבוש נועד בכדי להכין את הקרקע לטבח המוני. אין פתרון צבאי! עוד כוח מוביל לעוד שכול וחורבן! בממשלת הדמים יודעים את זה, ולשם הם מכוונים. זו לא תוצאה של הסתה – זו הצתה מכוונת על ידי הפירומנים שבשלטון". גם ראש עיריית כפר קאסם. עדאל בדיר, אמר: "אנחנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר הייתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

הפיגוע התרחש שעות ספורות לאחר פיגוע נוסף בבקעת הירדן שתחת כיבוש ישראלי בו נרצחו שתי אחיות תושבות ההתנחלות אפרת. בבית החולים הדסה נלחמים על חייה של האם בת ה-48 שנפצעה אנושות בפיגוע. למרות רצף הפיגועים מובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית הודיעו שיקיימו הערב (מוצ"ש) את ההפגנה שתוכננה בשדרות קפלן בתל אביב, הצעדה שתוכננה להתקיים לפני ההפגנה לא תתקיים, לבקשת המשטרה. הפגנות נוספות יתקיימו ברחבי הארץ. גם ה"גוש נגד הכיבוש" מסר כי פעיליו ייקחו חלק במחאות שייערכו היום ברחבי הארץ.

יצוין שפשע שנאה נוסף התרחש בעיר כפר קאסם בלילה שבין חמישי לשישי, במהלכו הוצתו שני כלי רכב ורוססה הכתובת "תג מחיר מנהלי" על קיר אחד הבתים.  כזכור בפברואר אשתקד נוקבו בעיר צמיגיהם של כעשרים כלי רכב ורוססה הכתובת "יהודים להתעורר להילחם בצורר". ראש העיר כפר קאסם, עו"ד עאדל בדיר, אמר כי מדובר בפעולת "תג מחיר" של פעילי ימין ושאין זו הפעם הראשונה בה "כנופיות פשיסטיות הפכו את העיר למטרה למעשיהם הנפשעים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120333