אין הפסקת אש למחאה: יותר מרבע מיליון הפגינו נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין

לפי הערכות מארגני ההפגנות, אמש (מוצ"ש) הפגינו כ-260 אלף אזרחים נגד ההפיכה המשטרית של שלטון הימין, זה השבוע ה-14,  בירושלים, תל אביב, הרצליה, חיפה, באר שבע, ובעוד עשרות מוקדים וישובים ברחבי הארץ. מטעם מארגני ההפגנה נמסר כי "על פי דיווחי הטלוויזיה, השוואות רחפנים ושיח עם גורמי הביטחון, הערכת מארגני ההפגנה בקפלן היא 145 אלף מפגינות ומפגינים לאורך ההפגנה". יצוין שפעילי "הגוש נגד הכיבוש", ובהם חברי חד"ש ומק"י, התייצבו אמש במספר רב של הפגנות. בהפגנה בתל-אביב לקח חלק ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל).

"יש כאן חברים מקרית שמונה? מנהריה? משלומי? שנים מדברים על מתיחות שיא בצפון.
12 שנה הם בשלטון – האם הם מיגנו אתכם?", שאלה בנאומה ברחוב קפלן בתל-אביב ד"ר מירב אהרון גוטמן, ילידת קריית שמונה, חברת סגל בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, וחברה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה. "ראשי הערים גילו נדהמים שב-2023 תקציב המיגון קוצץ משמעותית, ובבוקר החג קמתם למטח קטיושות".

עוד הוסיפה "יש כאן חברים מטבריה? בית שאן? כולנו יודעים שרעידת אדמה היא רק עניין של זמן. ב-12 שנות שלטון שלכם באוצר ובפנים יצרתם תכנית ארצית לרעידות אדמה – תמ"א 38. התכנית הזו עובדת רק באזורי ביקוש – רק במרכז הארץ!". "יש כאן חברים מירוחם? הבטיחו לכם פריחה בשם העברת מחנות צה"ל לנגב. במחקר שלנו בטכניון שאלנו – איפה בסוף היום המדינה הכניסה את היד לכיס? מה היא נתנה ת'כלס לירוחם בעסקת הבסיסים תמורת הקרקע הגדולה ביותר במדינה? היא נתנה לכם רשת ביטחון ל-25 יחידות דיור בלבד!".

"נולדתי בקרית שמונה בקיץ 73', ואני עומדת פה באביב 2023 כדי לומר קבל עם ועדה – אנחנו לא ממתינות יותר שתקיימו הבטחות! מעולם לא היינו קורבנות. מעולם לא היינו סוג ב'! ולא נסכים שמכונות התעמולה שלכם יכנו אותנו כך!", סיכמה.

בחיפה התסריטאי, הבמאי והסופר בני ברבש אמר בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית במרכז חורב בחיפה כי "יש כאלו החושבים שהכוכבים מסתדרים לו לנתניהו ומשרתים את צרכיו. שמזלו שיחק לו כשהחלו הטילים להתפוצץ על תושבי קו העימות בגבול הצפון ובעוטף עזה. צריך להבין שהמתיחות הזו איננה מקרית. המתיחות הזו היא פרי המאמצים להצית את הר הבית. המתיחות הזו היא תולדה של מינוי חבורת פירומנים, לתפקידי מפתח רגישים, במציאות מזרח תיכונית נפיצה ורוויה באדי דלק כבדים".

ברבש הדגיש כי "בנימין נתניהו, שמוכן להדליק את המדינה כדי להציל עצמו, מקווה שהצתת הגבולות תכבה את אש המאבק בדיקטטורה. אנחנו לא ניפול למלכודת הזו. אנחנו נילחם בטרור כאילו אין הפיכה משפטית ונלחם בהפיכה המשפטית כאילו אין טרור. לפני שבועיים הם נכנסו להליך המתחזה להידברות. בהגיעם למשא ומתן הם הניחו על השולחן אקדח טעון, דרוך ולא נצור. האקדח אותו אקדח, הידיים אותן ידיים, המסיתים אותם מסיתים. ראש הממשלה אותו מדיח ומחרחר מדון שעמד על המרפסת בכיכר ציון והתיז את אותו ארס קטלני על יריביו – הוא אותו ביבי זחוח, ציני, נהנתן, חסר עכבות, המוכן להטביע מדינה שלימה ובלבד שיישאר יבש. אין פשרה על חירות, ולעולם גם לא תהייה פשרה על הדמוקרטיה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/120334