חד"ש דורשת לחקור את הרג האזרחים בנגב; שביתה כללית ביישובים הערביים ותהלוכת לפידים ברהט

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) גינתה אתמול (שני) בתוקף את הריגתם של שני אזרחים ופציעתם של עשרות נוספים ע"י המשטרה ברהט בימים האחרונים. חד"ש מטילה על נתניהו וממשלתו את האחריות לאירועים ברהט, כחלק ממדיניות ההסתה נגד האוכלוסייה הערבית, וגם כחלק מקמפיין בחירות גזעני של הימין. כמו כן, חד"ש דורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועים, ולמדיניות היד הקלה על ההדק, שגבתה את חייהם של יותר מ-51 אזרחים ערבים מאז אוקטובר 2000. נציגי חד"ש בוועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, שהתכנסה אתמול ברהט, קראו להכרזת שביתה כללית ארצית ביישובים הערביים, ולארגון פעולות מחאה כנגד הרג האזרחים. ועדת המעקב בתום דיון קצר אכן קיבלה את עמדת החזית והכריזה על שביתה כללית ושביתה שלישית תוך שלושה ימים בעיר רהט. ועוד: חד"ש "קוראת לכל הכוחות השפויים בישראל להפר את קשר השתיקה, ולהשמיע קול ברור למול ההידרדרות המסוכנת הפוגעת קשות באינטרסים האמיתיים של שני עמים במדינה".

2015-01-20_211824

סטודנטים מוחים נגד הרג שני אזרחים ערבים בנגב, בין משתתפי המחאה שנערכה אתמול (שני) באוניברסיטת בןגוריון: חברי הכנסת מוחמד ברכה ודב חנין מחד"ש (צילום: פורום דוקיום בנגב)

יצוין ח"כ דב חנין (חד"ש) דרש אתמול להקים ועדת חקירה ממלכתית בנוגע להריגתם של אזרחים ערבים על ידי המשטרה. "בשבוע שעבר נהרג צעיר ברהט מירי של שוטרים. אמש, בהלווייתו, נהרג אזרח נוסף", אמר חנין. לדבריו, "מאז אוקטובר 2000 יותר מ-45 אזרחים ערבים נהרגו על ידי שוטרים. זו מציאות בלתי נסבלת שאי אפשר להשלים איתה".

פעילי פורום דוקיום בגנב מסרו כי "אלימות שבשבוע האחרון גרמה למותם של שני תושבי רהט: סאמי אלג'עאר וסאמי זיאדנה. האלימות הגואה של המשטרה בכלל ושל יחידת יואב בפרט דורשת חקירה מיוחדת. פורום דוקיום בנגב קורא למינוי ועדת חקירה חיצונית למשטרה ולמשרד לביטחון פנים לאלימות המשטרה נגד הקהילה הבדואית. יש לפרק לאלתר את יחידת יואב". הפורום קרא להשתתף יום, בשעה 16:00, במצעד לפידים מביתו של ההרוג סאמי אל זיאדנה לעבר ביתו של ההרוג סאמי אלג'עאר. אתמול נערכו הפגנות מחאה בכיכר אמיל חביבי בחיפה, בכיכר השעון ביפו ובכניסה לאוניברסיטת בן גוריון בבארשבע.