זעם בקרב הדרוזים בעקבות התעלמות נתניהו מהדרישה שלא להרוס בתים

במגזר הדרוזי סוערות הרוחות בעקבות דברים שאמר אתמול (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאה הכנסת, לאחר שנשאל על מדיניות הריסת הבתים. כך נמסר ב"קול ישראל".
חבר הכנסת עבדאללה אבומערוף (חד"ש רשימה המשותפת) שאל את נתניהו אם לא היה ראוי שיפעל להסדיר את הבנייה הלא חוקית במגזר הדרוזי, ויבטל את כל צווי ההריסה. בטרם השיב לשאלה, אמר נתניהו כי "זה יום חג לעדה" והצביע על אָיוּבּ קרא שמונה לשר בלי תיק.

2017-01-26_195011

ח"כ עבדאללה אבומערוף (צילום: מרכז הבריאות לב האישה)

גורמים במגזר הדרוזי אמרו לכתב "קול ישראל" כי מינויו של קרא לתפקיד שר לא יוכל לעצור את הזעם בחברה הדרוזית בעקבות מדיניות הריסת הבתים. ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי, בירך את קרא על המינוי, אך הדגיש שאין לכך שום קשר למשבר הקרקעות החמור, וכי שום חגיגה לא תוכל להפיג את הזעם של הדרוזים על רקע הריסות הבתים.

יצוין שבמסגרת הדיון במליאה שאלת ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) את נתניהו על קשריו עם איש העסקים ארנון מילצ'ן, קשרים שנחקרים בהקשר של מתנות שנתן מילצ'ן לבני הזוג נתניהו. בתגובה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין טען שתקנון הכנסת אוסר על ראש הממשלה להשיב על שאלות משפטיות כלליות ומחייב אותו לענות רק על שאלות הנוגעות למשרדו. בשעת השאלות שהופנו לראש הממשלה במליאת הכנסת הפכה למהומה כאשר יו"ר הכנסת הורה לראש הממשלה שלא להשיב לשאלות של חברי כנסת מן האופוזיציה שעסקו בחקירותיו בפרשות 1000 ו-2000.