הסגל הזוטר באוניברסיטאות דורש חידוש ההסכם הקיבוצי – ההנהלות מתנגדות

הסגל הזוטר באוניברסיטאות מתכוון להיאבק על זכויותיו. כך אמרה נטלי לוי, דוקטורנטית מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ויו"ר ועד הסגל הזוטר באוניברסיטה בכנס "אקדמיה לשוויון" שנערך השבוע באוניברסיטת תלאביב. היא הודיעה כי הסגל הזוטר באוניברסיטאות (תלאביב, ירושלים, בן גוריון, חיפה, בר אילן והטכניון) עומד לשוב למאבק עקב סירובה של הנהלות המוסדות להשכלה גבוהה להתחיל במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש. "פנינו להנהלות על מנת להתחיל במו"מ, כי תוקפו של ההסכם הקודם פג, אבל קיבלנו תשובה מהירה וקצרה ובתמציתה המילה 'לא'", סיפרה.

2017-01-26_194953

מאבק של הסגל הזוטר במכון הטכנולוגי בחולון, ינואר 2017 (צילום: כוח לעובדים)

לדבריה, ארגון הסגל הזוטר מייצג כ-4,000 עובדי הוראה וגמלאים בקמפוס שברמת אביב "וזהו ציבור העובדים הגדול המהווה כמחצית מסגל ההוראה, ויחד עם עובדי הניקיון, המקופח ביותר". לוי הדגישה כי נקודה מרכזית בדרישות הסגל הזוטר עומדת הדרישה לביטחון תעסוקתי: "לא ייתכן שנפוטר כל שנה, לא נדע האם אני לומדים בשנת הלימודים הקרובה ובאיזה היקףיש מרצים המועסקים כך שנים רבות – אף עשרים שנה ברציפות".

לוי פנתה לסגלים הנוספים באוניברסיטה, הבכיר והמנהלי, כדי שיתמכו במאבק הסגל הזוטר ההולך וקרב ושיתחיל עם פתיחת הסמסטר השני, בחודש מארס הקרוב.

בגיליון "זו הדרך" הקרוב יתפרסם דיווח מלא על כנס

"אקדמיה לשוויון" שנערך השבוע באוניברסיטת תלאביב