הרשימה המשותפת תדרוש להקים ועדת חקירה על השימוש בידי המשטרה של הרוגלה פגסוס

הרשימה המשותפת דורשת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על השימוש ברוגלה פגסוס בידי המשטרה. ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) מסרה אמש (ראשון) "ביום רביעי הקרוב אעלה במליאה בשם הרשימה המשותפת הצעה להקמת ועדת חקירה לבחינת שימוש המשטרה בתוכנת ריגול, כי מוכרחים לחקור את הפרשה הזו באופן עצמאי". לדבריה "החשיפה ב'כלכליסט' כי המשטרה עושה שימוש בכלים טכנולוגיים למעקב אחר אזרחים ללא כל פיקוח מעידה על דריסה גסה של הנורמות הדמוקרטיות".

על כך הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "אני מברך על הזעם הציבורי על פרשת אן-אס-או אבל השתיקה הציבורית כשהאמצעים האלה מופנים נגד אזרחים ערבים ופלסטינים- היא שנותנת להם לגיטימציה. האחראים בממשלה ובמשטרה חייבים להיענש".

אמש פורסם באתר "זו הדרך" כי ארגון העיתונאים חושש המשטרה עושה שימוש ברוגלה פגסוס נגד חבריו ופנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור האם נעשו מעקבים גם אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים. במכתב למנדלבליט כתב היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים, עו"ד אמיר בשה כי קיים חשש כבד שנעשה שימוש פסול ברוגלה לצורך מעקב אחר עיתונאים ומקורותיהם.  "עולה חשש כי משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול של חברת אן-אס-או כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה, באופן המעלה את החשש הכבד כי בוצעו מעקבים בדרך זו גם אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110040