הרשימה המשותפת לא תבקר במטה הליגה הערבית בקהיר

הליגה הערבית הזמינה בתחילת השבוע חברי כנסת מהרשימה המשותפת לביקור במטה הליגה בקהיר, אך ברשימה דחו את ההזמנה והסבירו כי הם מעדיפים להתמקד כעת בסוגיות העוסקות בציבור הערבי בישראל. גורמים פלסטינים בכירים אמרו כי בליגה גילו עניין רב בהקמת הרשימה המשותפת ובהשלכותיה על הזירה הפוליטית בישראל, ועל כן ביקשו להתעדכן מול המפלגה בהתפתחויות. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת החליטו כאמור בתום התייעצות שהתקיימה ביום שני לדחות את ההזמנה. ברשימה הסבירו שאין מדובר בעיתוי נכון לצאת למפגש כזה בשלב זה, ומעדיפים להתמקד בסוגיות הנוגעות ישירות לציבור הערבי. חברי הכנסת מסרו כי ידונו בהזמנה כזו בעתיד. חברי כנסת של חד"ש התנגדו נחרצות ל מפגש עם "נציגי המשטרים הערבים הריאקציוניים המוכנים לשרת, שוב ושוב, את האימפריאליזם".

2015-04-22_170425

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בתום מסע תושבי הכפרים הלא מוכרים בנגב, ירושלים, מארס 2015 (צילום: אקטיבסטילס)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), ביקר בסוף השבוע ברמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. זו הפעם השנייה מאז הבחירות שעודה ואבו מאזן נפגשים, כאשר הפגישה הקודמת נערכה לפני כחודש, בסוף מארס, ולקחו בה חלק גם חברי כנסת אחרים מהרשימה המשותפת. על פי פרסומים בתקשורת הפלסטינית, אבו מאזן אמר במהלך הפגישה כי מנהיגים רבים בעולם הערבי מגלים עניין ברשימה המשותפת, שהפכה בעקבות הבחירות למפלגה השלישית בגודלה בכנסת, וכי הוא צופה שחברי הכנסת של הרשימה יקבלו בקרוב הזמנה לפגוש את מנהיגי הליגה הערבית בדוחא, בירת קטאר.