הרשימה המשותפת דורשת לשלול את רישיונו של ערוץ 20 בגלל ההסתה הנמשכת נגד הציבור הערבי

הרשימה המשותפת פנתה אמש (חמישי) לשר התקשורת יועז הנדל וליו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ', בדרישה לשלול את רישיונו של ערוץ 20: "ערוץ 20 קיבל רישיון לשידורי מורשת יהודית, לא לשידורי מורשת של הסתה". הפנייה באה לאחר שהערוץ הביע שמחה על מותו של ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) שהלך השבוע לעולמו בגיל 49 לאחר שלקה בליבו ובעקבות ההסתה החוזרת ונשנית בערוץ נגד הציבור הערבי ונבחריו.

הציוץ אודות פטירתו של ח"כ אלחרומי בערוץ 20: "היה תומך בטרור"

 

בידיעה אודות פטירתו של אלחרומי באתר ערוץ 20 וברשתות החברתיות של הערוץ צורף המשפט "במות רשעים רנה" וכן טענה שאלחרומי היה "תומך בטרור". זהו בציטוט מהמקורות: "באבוד רשעים רנה" (משלי י"א י).

"ערוץ 20 קיבל רישיון לשידורי מורשת יהודית, לא לשידורי מורשת של הסתה", נכתב בפנייה של הרשימה המשותפת, "ההסתה הבוטה וחסרת האחריות יכולה להביא, חס וחלילה, לכך שמישהו ייקח את החוק לידיים ויפעל באלימות נגד אותם אזרחים ונבחרי ציבור הזוכים לכינויים כמו 'מחבלים' ו'תומכי טרור' מפי כתבי הערוץ". מתוך המכתב: "ההסתה הבוטה וחסרת האחריות יכולה להביא, חס וחלילה, לכך שמישהו ייקח את החוק לידיים ויפעל באלימות כנגד אותם אזרחים ונבחרי ציבור הזוכים לכינויים כמו 'מחבלים' ו'תומכי טרור' מפי כתבי הערוץ. […] ערוץ 20 קיבל רישיון לשידורי מורשת יהודית, לא לשידורי מורשת של הסתה". עוד נכתב: "בעקבות ההסתה הנמשכת, הפרת תנאי הרישיון והפגיעה בכללי האתיקה העיתונאיים, אנו דורשים לשלול מערוץ 20 את רישיון השידור לאלתר. לכל הפחות, יש לעצור לאלתר את העברתו לאפיק 14".

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "ערוץ 20 קיבל רישיון לשידורי מורשת יהודית, לא לשידורי מורשת של הסתה. לא יעזור לנסות להפיל את זה שוב על כתב בודד. ברור לכולם שבערוץ 20 לא מדובר בעשב שוטה אלא בערוגה של שנאה. אנו דורשים לשלול מערוץ 20 את הרישיון להמשיך ולהסית".