שתי הפגנות ייערכו בתל-אביב בגלל שיתוק ממשלת בנט במאבק במשבר האקלים

שתי הפגנות ייערכו בתל-אביב, מחר (מוצ"ש) וביום חמישי הקרוב, בעקבות משבר האקלים ואי-עשיית הממשלה כדי להיאבק בו. על פי קריאת תנועת המרד בהכחדה, מחר בשעה 20:00 תיערך ההפגה הראשונה בדרך בגין פינת רחוב קפלן  – צומת עזריאלי.

בקריאה להפגנה נאמר כי "אין כבר שום ספק – ללא צעדי חירום, העולם הולך בצעדי ענק להתחממות של 3 עד 4 מעלות צלזיוס. הדו"ח השישי של מומחי האו"ם שפורסם באחרונה לא יכול להיות יותר ברור. לדבריהם אפילו עם שינויים מרחיקי לכת במערכת הכלכלית-חברתית-אנרגטית – לא ברור אם נצליח למנוע התחממות של 2 מעלות. הממשלה חייבת להכריז על מצב חירום אקלימי ואקולוגי ועכשיו. רק הכרזה על 'מצב חירום' תאפשר את הצעדים הנדרשים".

לדברי התנועה ממשלת בנט-לפיד אינה עושה די כדי להיאבק במשבר האקלים כי "היא לכודה במערכת לחצים של שימור קואליציה במקום שמירה על עתיד בטוח לילדינו. הציבור הישראלי עייף ממילים ריקות, מהבטחות, מפוליטיקה צרה של מפלגות אינטרסנטיות. אבל אנחנו לא עייפים. לתנועה הסביבתית בישראל יש כוח וקול והבנה שאין זמן לעוד דיבורים – הדורות הבאים בסכנה".

ההפגנה השנייה, תצא ביום חמישי הקרוב בשעה 17:00 מבית הוועד הפועל של ההסתדרות, ברחוב ארלוזורוב 93, ביוזמת הורים למען האקלים. בהזמנה למחאה נאמר: "שריפות הענק וההצפות חסרות התקדים מבהירים לנו שהאקלים בעולם משתנה בצורה מבהילה, כתוצאה ממדיניות של מדינות בכל העולם. שינויי האקלים האלה ישפיעו עמוקות על החיים של הילדים שלנו ויסכנו אותם. לא נשב בשקט כשעתידם של ילדינו נשרף מול עינינו. לא נסכים שתאוות בצע שממשיכה לקדם את תעשיית הנפט, הגז והפחם, את בירוא היערות, את הרס הסביבה ואת זיהום הים והנהרות – תקבע את עתידם".

 

ההפגנה, מחר, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/546507986677238

 

ההפגנה ביום חמישי בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/963968657506538

 

עוד בנושא:

משבר האקלים: פעילים הפגינו בהרצליה מול משרדי החברה האמריקאית שברון