הקרנת הסרט 'הקרב על אלג'יר' בגדה השמאלית ושיחה עם פרופ' זנד

מועדון הגדה השמאלית, במסגרת הסדרה "סרט אדום", מזמין להקרנת הסרט האיטקלי

"הקרב על אלג'יר" (1966). אחרי ההקרנה תתקיים שיחה עם פרופ' שלמה זנד (אוניברסיטת תלאביב) על טרור וכיבוש מצטלמים באלג'יר ובפלסטין.

2016-08-01_200419

עינוי של לוחם אלג'יראי על ידי חייל צרפתי באמצעות מכות חשמל (צילום מתוך הסרט)

"הקרב על אלג'יר" בבימויו של ג'ילו פונט קורבו מתאר את האירועים בעיר אלג'יר במהלך מלחמת העצמאות של אלג'יריה (1962-1954) בעת הכיבוש הצרפתי. הסרט הוא עלילתי, אך מספר על אירועים שהתרחשו בעיר במהלך המערכה של החזית הלאומית לשחרור אלג'יריה נגד צבא צרפת והמתיישבים ממוצא צרפתי.

הסרט, שצולם בשחורלבן, קיבל תהודה רבה מיד עם יציאתו למסכים, הן בשל אופיו הדוקודרמטי ואופן צילומו ועריכתו החדשני והן בשל היותו מעורר מחלוקת מבחינה פוליטית. מחד נטען כלפיו כי הביא את סיפור העימות כפי שנתפס בצד האלג'יראי ומאידך רבים רואים בו כדוגמה לסרט על המאבק באימפריאליזם וכסרט הרלוונטי גם למאבקים אנטיקולוניאליסטיים אחרים. הסרט זכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים של ונציה ב-1966 ומוקרן עד היום ברחבי העולם בהקרנות מיוחדות. במדינות מסוימות באמריקה הלטינית ובצרפת נאסר על הקרנת הסרט במשך שנים רבות. כאמור, ההקרנה והדיון יתקיימו ב"גדה השמאלית", רחוב אחד העם 70, תלאביב, ביום חמישי 11 באוגוסט בשעה 19:00. הכניסה ללא תשלום.