הקרן הקיימת החלה לעבוד באדמות הכפר אל-עראקיב; שני ילדים נעצרו

הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) עובדת באדמות אל-עראקיב מזה יומיים תחת אבטחה כבדה של יחידת יואב, כאשר הבוקר (שני) שוטרי היחידה עצרו שני ילדים. לדברי פעילי פורום דו-קיום בנגב "המעצר היה אלים". הטרקטורים של הקק"ל שבו לעבוד באדמות אל-עראקיב. אחרי מאבק ארוך ומוצלח כדי להוציא את הקק"ל מהחלקות האחרונות שעוד לא נהרסו. אנשי הקק"ל הקימו מחנה עבודה דרומית מזרחית לבית הקברות שבכפר.

2016-07-18_204804

ח"כ עודה כפי שצולם בשעת בוקר מוקדמת בכפר אל עראקיב (צילום: אל אתיחאד)
נמסר כי "בהתחלה הם ניסו לטעון שאלה לא עבודות של הקק"ל אבל המדבקות על הכלים הכבדים מוכיחות שמדובר בכלים שלהם. שופטת בית המשפט המחוזי כבר המליצה בעבר שלא לעשות שינויים בלתי הפיכים בקרקעות שעדיין נמצאות בדיון משפטי, אבל לקרן הקיימת לישראל זה ממש לא אכפת".

יצוין שיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה לן הלילה בכפר. "בוקר טוב מהכפר אל עראקיב, שם התחלתי את יומי לאחר שלנתי שם הלילה, כדי לחזק ולתמוך בתושבים שעדיין נאחזים באדמתם מול הקרן הקיימת שהחליטה להתחיל לנטוע עצים בשטח הכפר כדי להשתלט על שטחו ולמנוע את בנייתו המחודשת", מסר. לדבריו "הכפר הזה נהרס כבר מאה פעמים, ותושביו צריכים כל תמיכה ומגיעה להם כל הערכה על הצומוד שהם מפגינים, כחלק מהיסטוריית הגבורה והמאבק של עמנו למען חיים בכבוד במולדת האבות. האם אתם מבחינים באור הבוקר המפציע, לאחר חשכת הליל?".