הקומוניסטים בהודו דורשים להפסיק את רכישות הנשק הישראלי

הקומוניסטים בהודו דורשים להפסיק את רכישת הנשק מישראל – בעקבות מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. כך מוסר כתב סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה" בניו דלהי. לדברי המפלגה הקומוניסטית (מרקסיסטית), הודו הפכה לקניינית הגדולה בעולם של ציוד צבאי מתוצרת ישראל.

2014-07-25_183326

פעילי המפלגה הקומוניסטית של הודו (מרקסיסטית) בהפגנה שנערכה השבוע במרכז ניו דלהי בסולידריות עם העם הפלסטיני ונגד המבצע בעזה (צילום: אינדיאן טיימס)

 

על פי מידע שמסרה חברת ג'יינס, מתמחה במידע ביטחוני, אשתקד ישראל מכרה נשק בסך של 2.4 מיליארד דולרוהקדימה בכך את איטליה, סין, קנדה ושבדיה. לפיג'יינס, ישראל ניצבתבמקום השני בעולם במכירת כלי טיס בלתי מאוישים לאחר ארצות הברית. עוד עולה מדיווחי החברה שהייצוא הביטחוני של ישראל גדל ב-74 אחוזים בהשוואה לשנת 2008, בעיקר בשל עסקאות שנחתמו עם הודו. כתב "פרנסה לטינה" הוסיף כי ברחבי הודו נערכו השבוע האחרון הפגנות סולידריות עם הפלסטינים בעקבות המבצע הרצחני ברצועה. הגדולה שביניהן נערכה בניו דלהי על פי קריאת המפלגה הקומוניסטית (מרקסיסטית) והמפלגה הקומוניסטית של הודו. בקולקטה הפגינו אלפים על פי קריאה המפלגה הקומוניסטית (המרקסיסטית-לניניסטית). עשרות נעצרו בהפגנות השונות.