סין ממשיכה לקרוא לישראל ולחמאס לנצור את האש

דובר משרד החוץ הסיני, חונג ליי, קרא שוב השבוע לישראל ולחמאסלנצור את האשולשובלשולחן המשא ומתן. "סין חשה דאגה עמוקה בשל הסלמת הסכסוך הישראלי-פלסטיניוהעלייה במניין ההרוגים. הפסקת האש מצד כל הצדדים היא קריאתה של הקהילההבינלאומית. המשכת הסכסוך משמעה אובדן נוסף של חיי אדם והגברת האיבה." כך מסר רדיו סין הבינלאומי.

2014-07-25_183312

ליו ג'יה, נציג סין הקבוע באו"ם (צילום: רדיו סין)

בנוסף, הזכיר הדובר אתווּ סְה-קֶה, השליח הסיני המיוחד למזה"ת הנמצא בימים אלו באזור, "כחלק מהמאמצים הבינלאומיים למען השלום, השליחהסיני המיוחד למזה"ת נמצא כעת בביקור אינטנסיבי במדינות האזור. סין תמשיךלהשקיע מאמצים בלתי נלאים לקידום הפסקת האש." ווּ אמר השבוע ש"ראוי שהחששות שהעלה חמאס, במיוחד בנוגע למצבה של רצועת עזה, יעוררו אתתשומת ליבה של הקהילייה הבינלאומית. אך במקביל אנו גם מדגישים, כי לאחרהקמת ממשלת הפיוס הפלסטינית, השאלה הפלסטינית צריכה להיות נידונו להיפתרבמסגרת כוללת זאת. בבואם לעסוק בשאלות העומדות על הפרק, כל הפלגים והארגוניםהפלסטיניים צריכים להציב את בטחון חייהם של בני עמם, כמו גם אושרם בראש סדרהעדיפויות. סין מעוניינת לפעול להפסקת הפעילות הצבאית של ישראל נגד רצועתעזה. אנו גם מעוניינים להשקיע מאמצים ביחד עם הצד הפלסטיני, ולשכנע גם אתהחמאס לקבל את הצעת הפסקת האש המצרית, כך שהפעילות הצבאית תגיע לסיומהבהקדם האפשרי ויחודש המשא ומתן".

 

כמו כן, נציג סין הקבוע באו"ם, ליוּ ג'יֶה, קרא גם הוא אתמול (חמישי) לישראלולפלסטין להגיע להפסקת אש ללא תנאים. עוד אמר, כי סין קוראת לקהילההבינלאומית להגדיל את העזרה ההומניטרית לרצועת עזה וכי סין תספק עזרההומניטרית נוספת לאזור זה. לדבריו, לעימות בעזה השלכות שליליות על גם עלהמצב בגבולותיה של ישראל עם לבנון וסוריה והדבר מאיים על ביטחון האזורושלומו.