הקומוניסטים בבריטניה: תוצאות המשאל הן מכה לקפיטליסטים; יש לקיים בחירות בהקדם

ראש ממשלת בריטניה השמרני, דיוויד קמרון, הודיע הבוקר (שישי) כי יפרוש מתפקידו בחודש אוקטובר. קמרון התייחס להכרעה במשאל העם שנערך אתמול על פרישה מהאיחוד האירופי, ואמר כי "אזרחי בריטניה הכריעו בעד עזיבת האיחוד ויש לכבד את רצונם". הוא הוסיף כי ההחלטה לא התקבלה בקלות, אך יש לפעול בהתאם לרצון התושבים המשתקף בה.

גם מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, התייחס הבוקר להכרעת אזרחי המדינה על פרישה מהאיחוד האירופי. "אזרחי בריטניה זועמים על האופן בו הממשלות במדינה דחקו אותם לשוליים בזו אחר זו", אמר קורבין בריאיון לרשת הבי.בי.סי. הוא הוסיף כי "לפרישת בריטניה תהיה השלכה על שוק התעסוקה ועל הממשלה לפעול למזער פגיעה זו".

2016-06-24_192346

לעומת הצער שהביעו מנהיגי שתי המפלגות הגדולות, המפלגה הקומוניסטית של בריטניה הפיצה הבוקר גילוי דעת לאחר פרסום תוצאות משאל העם והתפטרותו של ראש הממשלה קמרון. הקומוניסטית בבריטניה, שקראו לתמוך ביציאת ארצם מהאיחוד האירופי רואים בתוצאות ההצבעה כ"מכה קשה שספג המעמד הקפיטליסטי השליט – יחד עם שותפיה האימפריאליסטים בארה"ב, האיחוד האירופאי, קרן המטבע הבינלאומית וברית נאט"ו. העם הצביע בעד הריבונות והוא ידרוש את מימוש החלטתו". ועוד: "המפלגה הקומוניסטית אינה סומכת בממשלה השמרנית שהנהגת מנהיגים ניאו-ליברלים ופרו-אימפריאליסטים כדוגמת [ראש עיריית לונדון לשעבר] בוריס ג'ונסון. יש לקרוא להקדמת הבחירות ויש לקיימן מוקדם ככל האפשר".

 

לגילוי הדעת המלא שפרסמה הבוקר המפלגה הקומוניסטית של בריטניה בעקבות תוצאות משאל העם והתפטרותו של ראש הממשלה קמרון:

http://www.communist-party.org.uk/britain/eu/2273-a-victory-for-popular-sovereignty-a-defeat-for-the-eu-imf-nato-axis.html