הקומוניסטים באסווטיני קוראים לסולידריות בינלאומית במאבק נגד המלך מסוואטי השלישי

הקומוניסטים באסווטיני, מדינה בגבול בין דרום אפריקה ומוזמביק, קוראים לסולידריות בינלאומית במאבק נגד המונרכיה הפעילה האחרונה שנותרה ביבשת אפריקה. מחאת צעירים למען הדמוקרטיה שואפת לסלק את המלך מהשלטון.

זה זמן רב אזרחי אסווטיני (סווזילנד לשעבר) קוראים לרפורמות שלטוניות ולדמוקרטיזציה. המפלגה הקומוניסטית, הפעילה עד מאוד בקרב עובדים וסטודנטים, מסרה כי המחאות מדוכאות באלימות רבה במיוחד. אזרחים לא חמושים עומדים מול שוטרים וחיילים העושים שימוש בנשק חם, גז מדמיע ותותחי מים לפיזור הפגנות. לפי משטרת אסווטיני 37 איש נהרגו מתחילת המחאות נגד המלך בחודש יוני, אך דובר המפלגה הקומוניסטית מסר כי לכל הפחות נהרגו 80 מפגינים. בשבוע שעבר ממשלת אסווטיני אסרה על קיום הפגנות בממלכה.

סטודנטים קומוניסטים מפגינים נגד המלך בחוצות מבבנה, אחת הערים הגדולות באסווטיני (צילום: המפלגה הקומוניסטית של סווזילנד)

 

באסווטיני, שעד 2018 נקראה סווזילנד, מתקיימות בחודשים האחרונים הפגנות סוערות נגד המלך מסוואטי השלישי. כאמור, המחאה הפרו-דמוקרטית החלה בחודש יוני, והרשויות שלחו את הצבא לרחובות כדי לדכאה. גל ההפגנות ההמוניות האחרון נמשך כבר יותר משלושה שבועות. מי שמובילים אותו הם סטודנטים יחד עם איגודי עובדי המדינה, המורים, האחיות והעובדים בענף התחבורה. המוחים גם דורשים את שחרורם של 700 עצירים פוליטיים, ביניהם קומוניסטים רבים.