הצגה ודיון פומבי לרגל יובל ה-50 של הצגת 'טוב' באקדמיה לאמנויות המופע

הצגה חגיגית ודיון פומבי לרגל יובל ה-50 של הצגת "טוב" בתיאטרון האקדמיה לאמנויות המופע יתקיים ביום שני, 13 באפריל. החל מהשעה 19:00 יתקיים דיון בשעה 20:30: ההצגה החגיגית.

2015-04-04_204342

מתוך ההצגה (צילום: האקדמיה לאמנויות המופע)

בדיון, תחת הכותרת "עבר שלא עובר", ישתתפו: פרופ' נמרוד אלוני, מכללת סמינר הקיבוצים; ד"ר סנאית גיסיס, אוניברסיטת ת"א; פרופ' משה צוקרמן, אוניברסיטת ת"א ופרופ' משה צימרמן, האוניברסיטה העברית.

המחזה "טוב" מאת המחזאי היהודיבריטי ס. פ. טיילור עוסק בנושא הקלאסי של הבחירה בין טוב לרע בנסיבות קיצוניות: במרכז עלילתו של המחזה, המתרחשת בגרמניה של עליית הנאצים לשלטון, עומדת דמותו הבדיונית של ג'וני האלדר, פרופסור לספרות גרמנית ומומחה לגיתה, הומניסט, אדם נורמטיבי ו"טוב". לאחר חוויה אישית שלו עם אימו הפגועה הוא כותב רומן על המתת חסד, ובעקבותיו מוצע לו לשמש "כיסוי הומניטרי" למיזם חיסול החולים הסופניים, בעלי המום והנכים הקשים הפוגעים בטהרתו של הגזע העליון. האלדר, שגם בחייו האישיים אינו עומד בלחצים עוזב את אשתו כדי לחיות עם סטודנטית צעירה, ומתחמק מלסייע לחברו הטוב ביותר, פסיכולוג יהודי המבקש את עזרתו לברוח מגרמניה הנאצית נגרף לשיתוף פעולה עם מיזם המתת החסד, ומשם קצרה הדרך למעורבותו בשריפת הספרים, בפרעות ליל הבדולח, ולבסוף, כעוזרו האישי של אייכמן (המופיע כדמות במחזה), בהפיכתו של מחנה אושוויץ למחנה השמדה.

"טוב" יוצג בבימוי, תרגום, עיבוד ועריכה מוסיקלית של פרופ' אברהם עוז; מוסיקה מקורית והדרכה מוסיקלית: יובל מסנר; עיצוב תפאורה ותלבושות: טלי יצחקי; וריאוגרפיה ועיצוב תנועה: רן בןדרור; עיצוב תאורה: יחיאל אורגל; וידיאו ארט: קורין בלמור סוויסה. משתתפים: שרון פרידמן, יעל מסנר, אלי מנשה/אביאל שיליאן, ניסנה מולוק/קורין בלמור סוויסה, מתן קליגר ותלמידי האקדמיה לאמנויות המופע, תלאביב. ההצגה באולם 1 המחודש, האקדמיה לאמנויות המופע. רח' בית אלפא 13/טברסקי 8, תלאביב.

להזמנת כרטיסים:

קופת בראבו http://kupatbravo.co.il/announce/21382

קופת תיאטרון האקדמיה – 03-9400333

או בערב ההצגה בקופה, רח' בית אלפא 13/טברסקי 8/רבניצקי 3 ת"א

 קטעים מתוך ההצגה:

https://www.youtube.com/watch?v=0Fh4hQSV0K4

https://www.youtube.com/watch?v=UX8VUhowpeY&feature=youtu.be