הפרלמנט בארגנטינה דחה את חוקי ההפיכה המשטרית בעת שהנשיא מיליי ביקר בכותל

הפרלמנט בבואנוס איירס דחה אתמול (שלישי) את חוקי ההפיכה המשטרית של נשיא ארגנטינה חבייר מיליי בעת ביקורו בכותל המערבי בעיר העתיקה בירושלים. מיליי תועד מזיל דמעות כשהוא נוגע באבנים. בספר המבקרים כתב: "אני מבקש חוכמה, אומץ וחוזק כדי להיות ערוץ ראוי לעבודתו של הבורא. רק מילות תודה". אך הבורא לא בא לעזרתו וסיעתו בפרלמנט נאלצה אתמול להוריד מסדר היום את אישורה של חבילת חקיקה ובה יותר מ-600 הצעות חוק ותיקוני חקיקה. זאת, מאחר ולא נמצא הרוב הדרוש לאישורה.

מאות החוקים שהוגשו לאישור הפרלמנט עוסקים בקיצוץ עמוק בהוצאות הציבוריות, הפחתת הסובסידיות לאנרגיה, לתחבורה הציבורית, לתרבות ולמחקר המדעי; הפרטה של כל התאגידים ממשלתיים; ביטול האסדרה הקיימת לטובת מקסום הרווחים של התאגידים המונופוליסטים הגדולים, ביטול חוקי עבודה; ופגיעה נרחבת בזכויות הדמוקרטיות, בהן הזכות להפגין. יצוין שבעקבות עתירה של האיגודים המקצועיים, בית הדין הארצי לעבודה בארגנטינה כבר דחה את ביצועם של חוקים העוסקים ביחסי עבודה והפוגעים בחוקי יסוד שבחוקת המדינה.

מאז החלה מלאכת החקיקה בפרלמנט הארגנטיני נרשמו הפגנות המוניות שהקיפו את בניין הפרלמנט בבירה ודוכאו ביד קשה בידי שוטרים ואנשי משמר הגבול (ז'נדרמריה). במחאות השתתפו רבבות עובדים, גמלאים, סטודנטים ותושבי שכונות העוני. כמו כן, ב-24 בינואר נאלץ מיליי להתמודד עם שביתה כללית "פעילה" (קרי: הכוללת הפגנות המוניות ברחובות הערים) של איגודי העובדים והתנועות החברתיות. על פי ההערכות באותו יום הפגינו כמיליון וחצי עובדים. יו"ר סיעת השמאל בפרלמנט, מרים ברגמן, הביעה אמש שביעות רצון ממפלת הנשיא שהחל את כהונתו בחודש דצמבר האחרון. לדבריה "נמשיך להיאבק עד לסילוקו של נשיא העשירים. אנו קוראים לשביתה כללית נוספת, ארוכה ופעילה, עד לגניזתן של כל הצעות החוק".

יצוין שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם מיליי, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. תחילה נתניהו ומיליי קיימו פגישה בארבע עיניי. לאחר מכן, התקיימה פגישה מורחבת במהלכה הודה נתניהו לנשיא על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל. בנוסף, השניים סיכמו על יציאתן של משלחות עסקים משותפות בתחומים שונים בין המדינות.

ראש הממשלה אמר בתחילת הפגישה: "הנשיא מיליי הוא חבר גדול של המדינה היהודית. אנו שמחים מאוד על החלטתך להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את נציגותך הדיפלומטית לשם ואת השגרירות. הייתה לנו עכשיו שיחה בנושא שווקים חופשיים. זה דבר ששנינו תומכים בו, אתה מוביל זאת בארגנטינה ואנחנו הובלנו זאת בישראל. נוכל לעשות הרבה יותר דברים יחד. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה בינינו בתחומים של ביטחון ודיפלומטיה".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127098