הוכרז סכסוך עבודה בשלטון המקומי בשל פגיעה בתנאי הסייעות במערכת החינוך

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, שיחול על עשרות אלפי תומכות החינוך (סייעות) בגני הילדים ובבתי הספר. זאת בתגובה להפחתות חד-צדדיות מצד הרשויות המקומיות בשכרן של תומכות החינוך, וכן פגיעה בתמריץ אי-ההיעדרות (סכום כספי שמוענק בהינתן מספר נמוך של ימי היעדרות). ההחלטה התקבלה לאחר מספר פניות של ההסתדרות לרשויות ולמרכז השלטון המקומי.

אם לא יהיו הבנות עם נציגות העובדים עד 20 בפברואר, יינקטו צעדים ארגוניים ברשויות שביצעו הפחתות שכר ופגיעה בתמריץ אי-ההיעדרות, כך הודיעו בהסתדרות. יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, מסר "לצערי, רשויות מקומיות עושות שימוש לרעה בתמריץ אי-ההיעדרות, והן מונעות מתומכות החינוך תשלום מלא של התמריץ במטרה 'להתחשבן איתן'. מטרת התמריץ הייתה עידוד והנעת עובדים, לא ניתן להנהלות לעשות שימוש לרעה בכספן של העובדות. אנחנו נחושים להגן על זכויות העובדות הללו".

יצוין שההסתדרות ומשרד האוצר חתמו באוגוסט אשתקד על הסכם שאמור לשפר את תנאי ההעסקה של כ-55 אלף סייעות הילדים ושאמור היה להעלות את שכרן ביותר מ-20%. על פי האוצר עלות ההסכם למשק היא כ-1.5 מיליארד שקל.

שכרן של הסייעות עלה לפי מפתחות של ותק והתמקצעות, כך ששכרה של סייעת מוסמכת יעלה ב-400 שקל, שכרה של סייעת מתקדמת יעלה בכ-800 שקל, סייעת מנוסה ב-1,200 שקל וזה של סייעת בכירה יעלה ב-1,600 שקל. סייעת שלא תיעדר מעבודתה אמורה לקבל מתמריץ התמדה חודשי שיקנה לה תוספת של 600 שקל בשכר, וסייעת שהחסירה בשנה פחות מ-10 ימי עבודה בשל מחלה תקבל מענק שנתי מיוחד של 1,000 שקל.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123212