הפגנת זעם בלוד בעקבות הרציחות בחברה הערבית; ח"כ כסיף: ניאבק יחד למען הביטחון של כולנו

יותר ממאה מפגינים זועמים, רובם ערבים תושבי לוד, הפגינו אמש (ראשון) בקרבת תחנת המשטרה בעיר. הם נשאו כרזות עם שמותיהם של 13 הנרצחים בחודש אוגוסט, ובהם אנאס אלואחואח, בוגר תיכון תושב העיר בן 18 שנורה למוות ב-28 באוגוסט. במהלך ההפגנה נשאו המפגינים שלטים וקראו גם לשחרורם של העצורים והנאשמים מהמהומות במבצע "שומר חומות". כמו כן, הם קראו להתפטרותו של ראש העיר יאיר רביבו, המזוהה עם הגרעין התורני שפועל בעיר. כך מסר הבוקר העיתון "אל-אתיחאד".

בהפגנה השתתף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שקרא לשים קץ הפשיעה הרצחנית בחברה הערבית. לדבריו "האשמה על הרוצחים, האחריות על רשויות המדינה – הממשלה והמשטרה שהפכו את דם הערבים להפקר. נאבק יחד ערבים ויהודים למען הביטחון של כולנו".

יצוין שבשבת נערכו הפגנות מחאה בכניסה לשפרעם בגליל המערבי וליד משטרת עירון שבוואדי עארה על כביש 65. זאת בעקבות קריאת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי שהחליטה על שורה של מחאות והפגנות ברחבי הארץ על רקע גל האלימות הרצחנית שהגיע לשיא נוסף של 80 קורבנות בנפש מתחילת השנה.

מפגינים נגד מעשי הרצח בחברה הערבית, אתמול, בלוד (צילום: אל-אתיחאד)

 

יצוין שביום חמישי הקרוב תתקיים הפגנה נוספת בשעה 15:00, ליד כביש 6 בקרבת מחלף באקה. מלבד צעדי המאחה המתוכננים, עם פתיחת שנת הלימודים בוועדת המעקב קראו לכל העוסקים בחינוך בהם הרשויות המקומיות, ועדת המעקב בנושאי חינוך ערבי, ועדי ההורים וצוותי ההוראה, לבנות תכנית חינוכית בבתי ספר תיכוניים בנושא אלימות ופשיעה.

 

סרטון – דבריו של ח"כ עופר כסיף, אמש, בהפגנה שנערכה בלוד:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/869581503944415