הפגנה משייטת נגד המצור על עזה

 

    הקואליציה נגד המצור על עזה מארגנת מחר, יום ב' (16.6) משט של ספינה, ועליה עשרות שוחרי שלום ישראלים, כביטוי של סולידריות עם הדייגים בעזה, הנאבקים על פרנסתם. על הספינה, היוצאת מהרצליה, תתלה כרזת ענק (בשלוש שפות): "די למצור, תנו להפסקת האש להפליג". 
    נוסף להבעת סולידריות עם הדייגים, נועד השייט גם להביע מחאה נגד הגורמים בממשלה ומחוץ לה, הדוחפים לפלישה עקובה מדם לרצועת עזה, ולתמוך בהשגתה ומימושה ללא דיחוי נוסף של הפסקת אש ("תהדיה"), אשר תפסיק את שפיכות הדמים והסבל של האוכלוסיה האזרחית הישראלית והפלסטינית משני צידי הגבול.  הדרישה של הקואליציה היא, שהפסקת האש תכלול הסרה מיידית ומוחלטת של המצור על רצועת עזה ביבשה, בים ובאוויר.
    פעולת המחאה של הדייגים, הנתמכת בידי הקואליציה הפלסטינית-בינלאומית נגד המצור, בה פעיל הפסיכיאטר ואיש זכויות האדם ד"ר איאד סאראג', היא צעד של מחאה על מדיניות ישראל, אשר מונעת מהדייגים לצאת לים לשם השגת פרנסה דחוקה. חיל הים הישראלי מונע מהם לשוט יותר מקילומטרים בודדים מן החוף. נוסף לכך, נפגעים הדייגים מהזרמת כמויות ביוב גדולות לים של עזה – גם זאת תוצאה ישירה של המצור.
    הקואליציה נגד המצור על עזה תובעת לאפשר את חידוש העבודות לבנייתו של נמל גדול ומודרני בעזה, שדרכו יוכלו תושבי הרצועה לקיים קשר כלכלי ישיר עם העולם החיצוני, ללא תלות בישראל, במצרים או בכל מדינה אחרת. בניית הנמל תיתן זריקת עידוד לכלכלת הרצועה ותספק אלפי מקומות עבודה לפלסטינים, שכיום מובטלים ברובם. 
    בקואליציה נגד המצור על עזה נוטלים חלק גוש שלום, קואליציית נשים לשלום, מק"י, חד"ש, ברית הנוער הקומוניסטי, תנד"י, יש גבול, לוחמים לשלום ואחרים.