שביתה כללית – ב-30 ביוני

 

ועדת התיאום והביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות החליטה ב-12 ביוני, כי השביתה הגדולה במשק תחל ב-30 ביוני. השביתה לא תהיה מוגבלת בזמן והיא תקיף את כל המגזר הציבורי ומקומות עבודה נוספים.
    עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, הודיע , כי לאוצר יש שבועיים לחזור בו מכוונתו לבטל את הפטור ממס על ההפקדה בקרנות ההשתלמות. יחד עם זאת, וכדרכו הפוליטית, תומך עיני בצעדי האוצר בכל הנוגע להקלת המיסוי המוטל על מעסיקים ועל בעלי השכר הגבוה. עיני הכריז, כי הוא "מברך על הורדת המיסוי על חברות ויחידים".
    במילים אחרות, עיני מתנגד לצעדי האוצר בנושא קרנות ההשתלמות, בנימוק המוצדק, כי משמעות הצעד היא הפרה של ההסכמים הקיבוציים ורמיסת האיגוד המקצועי. אך בכל הנוגע להפחתת מסים, שזה צעד המשך לתוכניות נתניהו להעשרת העשירים – עיני דווקא תומך בשר האוצר.
    מאחר שמחצית מהשכירים אינם משלמים כלל מס הכנסה, הרי פירוש הדבר שמיליון ויותר שכירים כלל לא ייהנו מהפחתות המס. ואילו הכנסתם הנקייה של אלה שמשתכרים עד לשכר הממוצע במשק תגדל, לפי הצעת בר-און, בסך-הכל בכמה עשרות שקלים. לעומת זאת, ההכנסות הנקיות של הנמנים עם העשירון העליון יגדלו, הודות לרפורמת בר-און, בכמה מאות שקלים בחודש.