הסתיימה הפסקת האש: עשרות אזרחים פלסטינים נהרגו בהפצצת צה"ל ברחבי הרצועה

דובר צה"ל דיווח הבוקר (שישי) שחמאס הפר את ההסכם וירה לשטח ישראל, לפיכך חידש את האש ברצועת עזה. שני שיגורים זוהו לשטח ישראל, שיורטו על ידי מערכת הגנה אווירית. מלשכת ראש הממשלה נמסר שחמאס "לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את מטרות המלחמה – לשחרר את החטופים שלנו, לחסל את החמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה איום על תושבי ישראל".

מהחמאס מסר כי "ישראל נושאת באחריות לחידוש המלחמה. היא סירבה לקבל את ההצעה שעלתה בשיחות האחרונות". מהארגון נמסר כי הוצע לישראל לשחרר מבוגרים וגופות אך "ישראל סירבה כי כבר החליטה לחדש את המתקפה על הרצועה".

משעות הבוקר נרשמו שיגורי טילים לעבר יישובי עוטף עזה, רובם ריקים וגם התחדשו ההפצצות לעבר ערי הרצועה. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא עד לשעה 10:00 נרשמו עשרות הרוגים מההפצצות מהאוויר, הים והיבשה. כתבי הסוכות מסרו דיווחים מפורטים על הרוגים רבים בעיר עזה, רפיח ודרום הרצועה, חאן יונס ומחנה הפליטים נוסייראת.

כמו כן, ישראל חידשה את גירוש תושבי הרצועה מבתיהם. צה"ל פרסם הבוקר מפה שמחלקת את רצועת עזה לאזורים ממוספרים, וקרא לתושבים לעקוב אחר ההוראות שנוגעות למספר האזור שבו הם נמצאים.

בהודעת צה"ל נמסר כי הצבא "מנהל פינוי מבוקר ומדויק של האוכלוסייה העזתית במטרה להוציא אותה ככל הניתן מאזור המלחמה". על המפה נאמר בהודעה לתושבים כי היא מחלקת "את שטח הרצועה לאזורים ושכונות כפי שאתם מכירים אותם, במטרה לסייע לכם בשלבי המלחמה הבאים להתמצא ולהבין את ההנחיות ולהתפנות ממקום ספציפיים במידה וידרשו לכך באופן מדויק כדי לשמור על ביטחונכם". בהודעה קרא לתושבים דובר צה"ל בשפה הערבית, אביחי אדרעי, להתפנות מביתם במקרה הצורך. "הישמעות להנחיות הפינוי היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם, חייכם וחיי משפחותיכם. אני קורא לכם להעמיק במפה, לזהות את אזור מגוריכם, את מספרי האזורים הרלוונטיים, ולהתפנות מאזור מגוריכם בהתאם להנחיות במידה ותקבלו מצה"ל הנחיה רשמית לכך", מסר.

יצוין שבטרם חודשה הלחימה, ביוזמת חד"ש עשרות יהודים וערבים הפגינו אמש באום אל-פחם נגד המשך המלחמה, למען עסקת חילופין והוצאת האזרחים ממעגל הדמים. בהפגנה לקחו חלק יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, ח"כ לשעבר עפו אגברייה (חד"ש) ומזכיר חד"ש אמג'ד שביטה. שביטה מסר "המחאה שנערכה אמש מהווה סדק נוסף במאמץ לנפץ את חומת הבידוד שממשלת הימין מנסה לבנות סביב האזרחים הערבים. המסר של המחאה ברור: לא תבודדו אותנו ולא תשתיקו אותנו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125434