הסרט "מפירים את הסדר" יוקרן על חומת ההפרדה בבית ג'אלה

הסרט "מפירים את הסדר" יוקרן ביום חמישי הקרוב, 21 ביולי, בשעה 19:00 על חומת ההפרדה בבית ג'אלה. למחרת הסרט יוקרן בשעה 10:30 בסינמטק תלאביב. "מפרים את הסדר", סרטם המרתק של הבמאים האמריקאים סטיבן אפקון ואנדרו יאנג על פעילי תנועת לוחמים לשלום, שהוקמה עלידי ישראלים ופלסטינים, אנשי צבא ולוחמים לשעבר. זו התנועה היחידה בעולם שבה פועלים במשותף אנשי צבא ולוחמים לשעבר, לסיומו של סכסוך פעיל, כשזה עדיין מדמם.

2016-07-19_223350

מלוחמים לשלום נמסר כי "סרטו התיעודי של הבמאי סטיב אפקון, חורג מההקשר המקומי ומביא סיפור אוניברסאלי על היכולת האנושית לראות מעבר לנרטיבים שאנו נוטים לקבל כמציאות. הוא חושף את הפוטנציאל הטמון ברוח האנושית – להשתחרר מסיפורים שאינם משרתים אותנו עוד ולייצר חזון חדש. ומתעד את אחד מהמודלים המרעננים ומלאי התקווה באזור שלנו, שבו מספר קטן והולך של אנשים מעיז בכלל עדיין לקוות, לדבר או לפעול למען השלום".

בסרט משתתפים: אסף יעקובוביץ', פסיכולוג המתגורר בתל אביב ושירת כקצין בחיל האוויר;

סולימאן אל חטיב שגדל בכפר חיזמה, צפונית לירושלים, בן 13 הצטרף לתנועת פת"ח, ונעצר אחרי שתקף שני חיילים ישראלים והיה בכלא הישראלי 10 שנים. מיה חסקל עובדת סוציאלית שגדלה בנופית שבגליל והיום חיה במושב בשרון; שיפה אל קודסי, מעצבת שיער מטול כרם, שבגיל 24 גויסה על מנת לפוצץ סופרמרקט בנתניה; חן אלון, במאי ומרצה לתיאטרון ששירת 4 שנים בצה"ל ו– 10 שנים כקצין שריון במילואים; ג'מיל קסאס, פועל בניין שנולד במחנה הפליטים דהיישה. שם הוא מתגורר עד היום עם משפחתו; אבנר וישניצר מרצה להיסטוריה בירושלים שגדל בקיבוץ קבוצת שילר ושירת כלוחם בסיירת מטכ"ל ומוחמד עווידה, עובד סוציאלי שנולד ומתגורר במזרח ירושלים וישב בכלא הישראלי.

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/128782404223062

אתר הסרט "מפרים את הסדר": www.disturbingthepeacefilm.com