חברי הכנסת של חד"ש השתתפו בהפגנת עובדות משפחתונים בירושלים

שלושה חברי כנסת של סיעת חד"ש: איימן עודה, עאידה תומאסלימאן ודב חנין, השתתפו אתמול בהפגנת מאות עובדות המשפחתונים, יהודיות וערביות, שנערכה ליד בית ראש הממשלה בירושלים. ההפגנה, יחד עם שביתה בת יום אחד, נערכה על ידי ארגונן היציג: כוח לעובדים, בדרישה לקבלת זכויות עובדים בסיסיות כגון חופשה, חופשת מחלה, קרן פנסיה ועוד.

בעצרת נאם ח"כ חנין שאמר "אנו דורשים תנאי העסקה הוגנים לאלפי מטפלות המשפחתונים". לתום ההפגנה הוא מסר "הצטרפתי להפגנה ופגשתי עובדות ערביות ויהודיות נחושות מטפלות בילדים של כולנו, אבל לא זוכות לתנאי העסקה בסיסיים, לפנסיה, לימי מחלה ואבל, וגם לא מקבלות תלוש שכר. הן לא שכירות אבל גם לא עצמאיות, ונמצאות תחת פיקוח הדוק של משרד הכלכלה, שלא מאפשר להן להגיע לשכר מינימום וליהנות מהזכויות הקבועות בחוק. מתי יתפנה שר הכלכלה נתניהו, שהוא במקרה גם ראש הממשלה, להבין שהוא האחראי הישיר לתנאי העסקת העובדים במדינה ולדאוג להם?"

2016-07-19_223411

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) נואם בעת הפגנת עובדות המשפחתונים (צילום: טוהר לב ג'קובסון)

גם יו"ר הוועדה לזכויות האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת, ח"כ תומאסלימאן, אמרה "נשים עובדות עשרות שנים בלי פנסיה, בלי ימי מחלה ואפילו בלי הזכות לימי אבל. איפה זה קורה חוץ מבענף שמועסקות בו אך ורק נשים?".

יצוין שבסוף יוני נחשף בדיון בוועד הכספים שתקציב של כ-30 מיליון שקל הועבר מהאגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד הכלכלה למשרד לפיתוח הנגב והגליל, בראשותו של השר אריה דרעי. כך, גילה מורן מוזר נציג האוצר בוועדת הכספים. מנהלת האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד הכלכלה, גלית יעקובוב, הוסיפה כי "התקציב כיום עומד על 22 מיליון שקל ויש 3,700 משפחתונים ברחבי הארץ. החישוב שלנו הוא כ– 68 אלף שקל פתיחה ואחזקה של משפחתון. במצב כיום גם המעונות וגם המשפחתונים לא מכסים את כל הצורך הקיים".

סרטון: ח"כ דב חנין נואם בהפגנת עובדות המשפחתונים

https://www.youtube.com/watch?v=TyD5-EOzhiQ&feature=youtu.be