הסכם חדש: תוספות שכר ומענקים לעובדי חוגלה-קימברלי

הסכם קיבוצי חדש נחתם לאחרונה בחברת חוגלה קימברלי שיווק, המשמשת כזרוע השיווק של "חוגלה קימברלי" ואחראית על ההפצה של חיתולים, מוצרי נייר והיגיינה.ההסכם שנחתם בין הנהלת החברה לבין ההסתדרות וועד העובדים, מעגן את ההסכמות שהושגו בין הצדדים במסגרת משאומתן שנמשך למעלה משנה. ההסכם נוגע לכ-160 עובדים ותחולתו היא עד סוף שנת 2018. בכל אחת משנות ההסכם, העובדים יקבלו תוספת שכר של 3.5% לתעריף שעת עבודה רגילה. בנוסף לכך, כלל העובדים בתפקידי נהגים בחברה, יקבלו תוספת שכר חדפעמית בגובה 1% לשכר החודשי בינואר 2016 .

2015-09-09_193946עלפי ההסכם, העובדים יהיו זכאים גם למענק שנתי, בהתאם לעמידת החברה ביעדי רווח תפעולי (90%-110%). כך למשל, עובדים בוותק שנמוך מ-10 שנים, יקבלו עבור שנת 2015 – מענק בגובה 80 שעות עבודה רגילות, ואילו עובדים אשר הוותק שלהם גבוה מכך יהיו זכאים למענק בגובה 125 שעות עבודה. ההסכם מהווה בשורה לעובדים שעתיים, שכן החברה הסכימה להגדיל עבור עובדים אלו את ההפרשות לפנסיה ולפיצויים והתחייבה לבצע את ההפרשות עבור כלל הפרמיה לה זכאי העובד בכל חודש. כמוכן, יוגדלו ההפרשות לקרן ההשתלמות, וגם במקרה זה חישוב ההפרשות לקרן יכלול מעתה גם את הפרמיה החודשית.

בנוסף, ההסכם החדש מסדיר הפרשות מוגדלות לפיצויים לעובדים שהוותק שלהם הוא 18 שנים ומעלה וכן לכלל עובדי החברה שהגיעו לגיל 58 (ללא תלות בוותק). ההסכם מגדיל גם את ימי הזכאות לחופשה של כלל העובדים. כך למשל, עובד שהוותק שלו 6 שנים ומעלה יהיה זכאי מעתה ל-25 ימי חופשה שנתית.