נפתח דף הפייסבוק של שבועון השמאל הוותיק 'זו הדרך'

במאמץ להגדיל את הפצת התוכן של שבועון השמאל הוותיק "זו הדרך", המערכת חנכה אמש (רביעי) דף פייסבוק. זאת במסגרת האירועים לציון 50 שנה להופעת זו הדרך". ביום שישי האחרון נערך בסינמטק תלאביב אירוע ציבורי לציון היובל ובדוכן מיוחד שהוקם בסינמטק הופצו מאות עותקים של גיליון המיוחד שפורסם.

את האירוע פתחה ח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי, שאמרה: "עשיתי אתו היכרות כבר עם הופעתו לראשונה, ב-23 באוגוסט 1965, ובהמשך גם תרמתי לו פה ושם רשימות ומאמרים. הוא היה הבית הפוליטי–תרבותי של דוברי העברית בקרב חברי המפלגה הקומוניסטית, אשר בפילוג שהתרחש בה באותו חודש. חלפו פחות משנתיים, והגיע מבחן הבגרות של שוחרי השלום והשותפות היהודית–ערבית: ביוני 1967 פתחה ישראל במלחמה שתוצאתה היתה הקמת אימפריה שהשתרעה מגדות תעלת סואץ ועד לחרמון. קשה להמחיש למי שלא חי אז את אווירת האקסטזה הלאומנית, את ההתרפסות הציבורית לרגלי הצבא המנצח ואת הקרנטינה שהוטלה על הקומוניסטים (שכונו אז רק"ח) שהזדעקו נגד המלחמה, קראו לכיבוש בשמו ותבעו לפנות מיד את השטחים הכבושים. והיה גם מחיר: באוקטובר של אותה שנה דקר פעיל של מפלגת חירות (שממנה צמחה תנועת הליכוד) את מאיר וילנר, אז מזכ"ל מק"י, ופצעו קשה".

2015-09-09_193910

שער הגיליון המיוחד: איור של חתן פרס ישראל דוד טרטקובר

אחרי דבריה של גוז'נסקי, הוקרן הסרט הישראלי התיעודי פורץ הדרך "אני אחמד" (1966), הבימאי: אבשלום כ"ץ. בתום ההקרנה התקיים באולם רב–שיח על "חופש העיתונות בין הון לשלטון", בהשתתפות ח"כ עאידה תומא סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, לשעבר העורכת הראשית של היומון "אל אתיחאד"; עאדל עמר, עיתונאי, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית; עינת פישביין, עיתונאית, מייסדת העיתון המקוון "המקום הכי חם בגיהינום" וד"ר אפרים דוידי, העורך הראשי של "זו הדרך". כמו כן, באירוע: תכנית אמנותית עם גיא לוי – מוסיקה חדשה לשירי אלכסנדר פן שביצעו גיא לוי – שירה וקונטרבס, וטליה אבן צור – פסנתר ושירה.

להזמנת גיליון היובל המיוחד של "זו הדרך" ולפרטים נוספים: zohaderekh@gmail.com

לעיון בגיליון היובל:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2015break/08/ZuS2015.pdf

לדף הפייסבוק "זו הדרך" החדש:

https://www.facebook.com/zohaderekh