הסטודנטים: ניאבק בכל הדרכים נגד העלאת שכר הלימוד

 

 

אמש פורסם לראשונה על הכוונה להעלות את שכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות במאות שקלים. היום נערך דיון בכנסת שהעלה את הנושא שוב, שכן משרד האוצר עדיין לא חזר בו מכוונתו להעלות את שכר הלימוד והודיע כי העלייה תתבצע כבר בתחילת שנת הלימודים האקדמית הקרובה – בניגוד להסכם שנחתם עם הסטודנטים רק לפני מספר חודשים, בעקבות מאבקם.  
 
יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בועז טופורובסקי מזהיר כי הסטודנטים ייפתחו בפעולות מחאה: "אם הממשלה תבחר לא לכבד הסכמים עם הסטודנטים, לא תהיה ברירה אלא להיאבק בכל האמצעים ובשיא החריפות נגד ניסיון כלשהו להעלות את שכר הלימוד. סטודנטים לא יתנו בשום אופן ששכר הלימוד יעלה' ואם ממשלת ישראל לא תרסן את גזירת האוצר ותתחיל להתייחס אל עצמה ברצינות תמצא את עצמה במאבק בלתי מתפשר של 250 אלף סטודנטים, המצביעים בבחירות במדינת ישראל. אנו נבחן ונבדוק הצבעה של כל שר בממשלה ונדע ליידע את הציבור".
 
גם בארגון הסטודנטים במכללות מתכננים מחאה. יו"ר הארגון, נתנאל איזק: "אנו, נציגי הסטודנטים, לא נוכל להרשות העלאת שכר לימוד ונפעל בכל כוחנו לבטל את הגזירות החמורות".
 
בהודעה שפרסמו הסטודנטים נכתב: "הודעה זו של משרד האוצר עומדת בניגוד גמור לכל ההסכמים שנחתמו בין ממשלת ישראל לבין נציגי הסטודנטים, החל משנת 2001 ועד היום. הודעה זו כמו כן, מפרה התחייבויות שלטוניות ברורות שניתנו לציבור הסטודנטים במדינת ישראל. מתוך שיחות שניהלו נציגי הסטודנטים עם משרד ראש הממשלה ומזכיר הממשלה עובד יחזקאל, הבטיחו נציגי המשרד כי אין בכוונת ראש הממשלה להפר את ההסכמים שנחתמו עם הסטודנטים. גם שרת החינוך יולי תמיר הבטיחה כי שכר הלימוד לא יעלה שנה הבאה". לדבריהם, גם ההבטחה להידבר עם נציגי הסטודנטים לא קוימה. גם הסגל האקדמי הזוטר הודיע כי בכוונתו לתמוך במאבק הסטודנטים אם יחליטו לפתוח במחאה. יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר, שיאון קורן: "אנו יוצאים כנגד העלאת שכר הלימוד בצעד חד צדדי, אנטי חברתי, המהווה הפרה של הסכם כתוב, כמו גם כפירה בהחלטות הממשלה. זוהי התנהלות אנטי דמוקרטית ושערורייתית מצד משרד האוצר והעומד בראשו. ההשכלה הגבוהה צריכה להיות נגישה לכלל אזרחי המדינה ולא רק לעשירון העליון".