המשטרה עצרה חשודים בתקיפת פלסטינים בשייח' ג'ראח; פעילים הפגינו בא-טור

המשטרה עצרה שני צעירים כבני 16 בחשד שהיו מעורבים אמש (חמישי) בתקיפת פלסטינים ורכושם בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. עשרות מתנחלים ואנשי ימין הגיעו אתמול לשכונה ויידו אבנים על מכוניות וגרמו להן נזק. בתיעוד מהתקרית שהופץ ברשתות הפלסטיניות, ניתן לראות קבוצה של אנשים מיידים אבנים לעבר רכב בו יושב אדם ואז נמלטים. הם גם ריססו אותו בגז פלפל, והוא נזקק לטיפול רפואי.

בשבועות האחרונים גבר המתח בשכונה בין התושבים הפלסטינים והמתנחלים, על רקע הכוונה לפנות 13 משפחות פלסטיניות המתגוררות בבתיהן הנמצאים על קרקע שרכשה עמותת הימין נחלת שמעון.

בחודש שעבר דחו המשפחות את הצעת הפשרה של שופטי בית המשפט העליון, שלפיה הם יהיו מוגדרים כדיירים מוגנים ויוכלו להישאר בבתיהן בשנים הקרובות בתמורה להפקדת שכר דירה נמוך לעמותה. בשבועות האחרונים נוקבו צמיגיהן של 12 מכוניות בבעלות פלסטינים. כמו כן, תושבת השכונה, פלסטינית כבת 14, נעצרה ביום רביעי בחשד שדקרה את שכנתה היהודייה, בת 26 ופצעה אותה באורח קל.

מפגינים נגד גירוש משפחות פלסטיניות מבתיהן בירושלים המזרחים שתחת כיבוש ישראלי (צילום: פרי ג'רוזלם)

 

יצוין שעשרות פלסטינים וישראלים הפגינו היום בצהריים נגד הריסת בניין בשכונת א-טור, אף היא בשטח כבוש, בו מתגוררים כ-60 פלסטינים, מחציתם ילדים. הפעילים מסרו ש"התושבים נמצאים בפני סכנה מיידית של אובדן הבית שלהם, חלקם בפעם השנייה והשלישית. כמוהם, מאה משפחות במזרח ירושלים ניצבות עכשיו בפני גל הריסות מתקרב. נמשיך לתמוך במשפחות ולהפגין נגד מדיניות של דיכוי ואפליה בא-טור ובמזרח ירושלים כולה".

הבניין המיועד להריסה נבנה בשנת 2011 ואוכלס בשנת 2013. תושבי הבניין הגישו לאורך השנים בקשות רבות לקבלת היתר ולאישור תכנית לאזור, והעירייה דחתה אותן שוב ושוב בתואנות שונות. צו ההריסה נכנס אתמול לתוקף וההריסה עשויה להתבצע בכל רגע. כאמור, כמאה משפחות במזרח ירושלים עומדות כיום בפני סכנת הריסה ממשית. לדברי הפעילים "מניעת היתרי הבנייה אינה טעות, זו מדיניות מתוכננת ותולדה של אפליה מכוונת בתכנון, שמונעת את אחד מהתנאים הבסיסיים לחיים בכבוד: קורת גג בטוחה. היא נועדה להקשות ולהמאיס על תושבי מזרח ירושלים את הפלסטינים את החיים בעיר".