המשטרה עצרה בביתם שלושה פעילי מחאה בשל מיצג בתל-אביב בעקבות אסון מירון

שוחררו שלושה פעילי מחאה שנלקחו אתמול (ראשון) מביתם לחקירה בחשד להפרת סדר וגרימת נזק. זאת, בעקבות מיצג "נהר הדם" שהוצב בשבוע שעבר מחוץ לביתו של יו"ר הכנסת אמיר אחונה בתל-אביב – לאחר פרסום מסקנות הוועדה לחקירת  אסון מירון. המיצג כלל שובל של נוזל דם שזרם בכניסה לבניין המגורים של מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם.

המשטרה ערכה חיפוש בביתם של שניים מהפעילים נגד ממשלת הימין, תושבי תל אביב וכפר סבא ולקחה אותם לחקירה בתחנת השכונות בדרום בתל אביב. אחת העצורים היא אמא לארבעה והמוחים הואשמו בהשחתת פני מקרקעין והפרעה לסדר הציבורי.

לאחר שהעצורים הובאו בפני שופט הם שוחררו ללא תנאים מגבילים. לדברי עו"ד גבי לסקי, שליוותה את העצורים "שוב, מדובר בעוד מעצר שווא". יצוין שמערך ההגנה על העצורים טיפל וסייע ליותר מ-1,200 עצורים, הוגשו עשרות רבות של עררים (בהצלחה של קרוב ל-100%) וכ-100 תלונות למח״ש. כמו כן, באמצעות עורכי דין מתנדבים נפתחו עשרות תלונות של נזיקין ותביעות אישיות, עוד הם מטפלים גם בעשרות רבות של תלונות ותביעות נגד מוחים בגין לשון הרע בעקבות פוסטים שפורסמו וצוות עורכי דין המומחים בדיני תעבורה מטפלים במאות הדוחות שניתנו למפגינים בידי שוטרים.