המשטרה מבטיחה לחקור את האלימות הפשיסטית במחאות נגד המלחמה

בעקבות שאילתה של ח"כ דב חנין (חד"ש) – המשטרה הודיעה שתחקור את האלימות נגד מפגיני השלום בתלאביב בשבת האחרונה.השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ענה אמש (רביעי) לשאילתה של ח"כ חנין, והודיע על כוונת המשטרה לחקור ברצינות את אירועי האלימות, שאותם לא מנעו השוטרים באותו ערב.

2014-07-17_194824

בריונים ימנייםקיצונים כפי שצולמו במוצ"ש שעבר ליד הבימה בעת שתקפו פעילים שהפגינו נגד המלחמה והכיבוש (צילום: אקטיבסטילס)


ח"כ דב חנין הזהיר "שלושה דברים חמורים מאוד קרו שם. ראשית, אנשים שבכוח ובאלימות ניסו לפגוע במפגינים שדעותיהם שונות, כולל לרדוף אחרי גברים ונשים מקרב המפגינים אחרי סיום ההפגנה במטרה להכות אותם. כולל מכות פיזיות, כולל גם פגיעה במפגין שנשלח לבית חולים. דבר חמור ראשון. דבר חמור שני, חלק מהמפגינים הימניים בחרו ללבוש חולצות שבהן משתמשים ארגונים ומפגינים ניאונאציים באירופה. התופעה הזו היא תופעה חדשה. במדינת ישראל אני חושב שאין מקום להזדהות עם ארגונים, עם תנועות ועם סמלים ניאונאציים. והדבר הזה הוא חמור ומסוכן. הדבר השלישי, כדי שלא יהיו שום ספקות לגבי האופי האמתי שלהם, הם גם השתמשו בקריאות 'מוות לערבים' ו'שמאלנים למשרפות'".

על כך השיב השר אהרונוביץ': "מצפייה בשידורי החדשות בערוצים השונים בתאריך 13 ביולי אודות המחאה הוחלט עלידי מפקד מרחב ירקון לפתוח בחקירה יזומה לאיתור תמונות החשודים. מצפייה בחומרים והורדת מצלמות ממספר עסקים, בתי קפה, ברחובות הנ"ל וקבלת התלונות מעדי ראייה יובאו החשודים לחקירה למיצוי הדין".