המשותפת על תקיפת המשטרה בהלוויה של אבו עאקלה: הכיבוש לא רואה בפלסטינים בני אדם גם לא במותם

מסע ההלוויה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנרצחה שלשום במהלך פעולת כוחות הכיבוש במחנה הפליטים ג'נין, התקיים אתמול (שישי) בירושלים. מאות בני אדם התאספו בסמוך לבית חולים בשייח ג'ראח, שממנו יצאה הלוויה, והניפו דגלי פלסטין. במקום שוטרים שזרקו רימוני הלם לעבר המתאספים  ושישה בני אדם נעצרו.

שוטרים תוקפים אתמול את מסע ההלוויה של כתבת אל-ג'זירה שירין אבו עאקלה (צילום: ואפא)

 

במהלך מסע ההלוויה שוב תקפו שוטרים את משתתפיה, ניסו להחרים את דגלי פלסטין ואף להוריד דגלים שנתלו בסמוך לכנסייה בשער יפו. בצילומים והסרטונים שהופצו ברחבי העולם נראים עשרות שוטרים רצים לעבר המשתתפים ומפזרים אותם מהמקום תוך שימוש באלות, דבר שהביא כמעט להפלתו של ארון הקבורה. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא 33 פלסטינים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי כתוצאה מאלימות השוטרים. מהסהר האדום נמסר כי השוטרים ירו רימוני גז מדמיע והלם, וששה מהפצועים הועברו לבתי החולים להמשך הטיפול.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת שלקחו חלק בטכס האשכבה של העיתונאית בכנסייה בעיר העתיקה אמרו כי "אין תהומות שהכיבוש הישראלי לא ידרדר אליו. דווקא כשהמוני פלסטינים מבקשים להיפרד מעיתונאית נערצת ומוערכת – כוחות הכיבוש תוקפים את מסע הלוויה ואת ארון הקבורה של שירין. הכיבוש לא רואה בפלסטינים בני אדם. לא בחייהם, ולא במותם". גם הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופאי, ג'וזף בוריל, גינה אמש  את התנהגות המשטרה הברוטלית בהלוויה. "האיחוד האירופאי מגנה השימוש בכוח והבלתי מכובד מצד שוטרי ישראל במהלך ההלוויה, היה צריך להיפרד משירין בכבוד וללא אלימות וזה המינימום של כבוד אנושי" כתב בהודעתו וקרא להעמיד לדין את האחראים לרצח אבו עאקלה.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112679