הממשלה תתמוך בהצעת החוק של ח"כ חנין לקיצור מאסר של קטינים

אחרי שנים של מאבק, הממשלה הודיעה אתמול (ראשון) שתתמוך בהצעת החוק שקידם ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) לקיצור מאסר של קטינים. לדבריו "כליאה ממושכת של קטינים פוגעת בהם ומזיקה לחברה כולה". 75% מהקטינים שמשתחררים ממאסר חוזרים לכלא בתוך חמש שנים. רובם משתחררים מהכלא בלי כל ליווי או תכנית שיקום.

2018-03-26_201355

במקום כליאה, ח"כ חנין מציע לחזק את ערוצי השיקום. "המהלך הזה מתחייב גם מפסק הדין של בג"צ שדרש יישום של חוק תנאי הכליאה הולמים שהעברתי לפני שש שנים. יותר שיקום ופחות כליאה יצמצמו את העבריינות החוזרת, ויסייעו להשיב למסלול חיים נורמטיבי את האסירים, ובמיוחד את הצעירים שבהם. הנתונים מראים ששיעור החוזרים לכלא מקרב אלה שקיבלו שיחרור מוקדם, נמוך בהרבה מאלה שריצו את תקופת המאסר במלואה", הוסיף.

לדברי ח"כ חנין בתי הכלא הפכו "בהיעדר תשובות אחרות, לדרך 'להעלים' מעיניה של החברה בעיות חברתיות של מציאות חברתית כלכלית עגומה של התמכרויות לא מטופלות, של פגועי נפש ללא מוסדות הולמים, של קשיי קליטה ושל אוכלוסיות מוחלשות. בתי הכלא, שהופכים במקרים רבים לבית ספר לעבריינות הם לא הפתרון. הם חלק מהבעיה. סוףסוף גם במשרדי הממשלה מתחילים להבין את זה".