הממונה על השכר באוצר מאיים לנכות משכר המורים העל-יסודיים הנוקטים בעיצומים

הממונה על השכר באוצר, אפי מלכין, מאיים לנכות משכר המורים העל יסודיים את המקדמות בסך 2,400 שקל שקיבלו בתחילת שנת הלימודים כמקדמות על חשבון הסכם השכר הקיבוצי שטרם נחתם. זאת, בתגובה להחרפת העיצומים שנוקטים חברי ארגון המורים שהורה ביום חמישי לחבריו לא לעבוד לאחר השעה 15:30. הארגון קודם לכן נתן לחבריו הוראה לא למסור ציונים לתלמידים.

יו״ר ארגון המורים רן ארז הגיב איומים ומסר "האוצר מנסה להפוך את המורים לעובדי קבלן, לא אאפשר לפגוע בביטחונם הכלכלי והתעסוקתי בחסות המלחמה המשרד המנותק הזה מנסה לפגוע במורים, בדיוק כמו שהוא מפקיר את חיילי המילואים שקורסים כלכלית, התנהלותם תביא לקריסה כלכלית של עובדי ההוראה. לא אאפשר זאת".

בתוך כך, גם עובדי ההוראה בתוכנית היל"ה המופטרת במשרד החינוך המטפלים בנוער נושר ובסיכון, אף הם החריפו את צעדיהם. מאז יום חמישי איגוד מורי ומורות תכנית היל"ה, המאוגד בכוח לעובדים, הרחיבו את שעות השביתה. 1,600 עובדי הוראה ברחבי הארץ ישבתו גם בשבוע הקרוב כל יום במשך 4 שעות, בשעות הבוקר ואחה"צ.

המורים המלמדים כ-8,000 בני נוער מהווים את התחנה האחרונה במערכת החינוך לפני הנשירה. הם כמורי קבלן באמצעות זכיין – החברה למתנ"סים. שכר המורים ותנאי העסקתם הינו נחות בהרבה ביחס למקביליהם המאוגדים בהסתדרות המורים ובארגון המורים – על אף שמחזיקים באותם תארים אקדמיים ואותן תעודות הוראה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128111