הכנסת מתאחדת להגן על תושבי כפר שלם

התקבל בטרומית: פתרון צודק לתושבי כפר שלם בתל אביב-יפו
 
הכנסת מתאחדת להגן על תושבי כפר שלם
הצעת חוק להסדרת תנאי הפינוי והפיצוי של תושבי מתחם כפר שלם שבדרום מזרח תל אביב-יפו התקבלה היום בקריאה טרומית (45 בעד, אין מתנגדים). הצעת החוק הועברה לדיון בועדת הכלכלה. יוזמי הצעת החוק: גלעד ארדן (הליכוד), דב חנין (חד"ש), זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפד"ל), איתן כבל (העבודה-מימד), עמירה דותן (קדימה), יעקב מרגי (ש"ס), אליהו גבאי (איחוד לאומי-מפד"ל), רונית תירוש (קדימה), משה כחלון (הליכוד), ויורם מרציאנו (העבודה-מימד).
 
אהרון מדואל (מזכיר ועד תושבי כפר שלם): "עשינו היום צעד גדול לתיקון העוול ההיסטורי שנעשה לתושבי כפר שלם. אנחנו מאמינים ומקווים שתהליך החקיקה יושלם בהקדם, כיוון שכרישי הנדל"ן אורבים מכל עבר ומנסים לנשל את התושבים מזכויותיהם, כשלצידם ישנם גם גורמים מהממסד."
 
ח"כ גלעד ארדן (הליכוד): "הגיע הזמן שנעניק פתרון מעשי וחברתי ראוי לאנשים שהמדינה הזניחה עשרות שנים ועתה כשערך הקרקע עליה הם יושבים זינק, לא נאפשר להותירם ללא גג.  יש מקום לאזן בחקיקה בין האינטרסים של בעלי ההון הנובעים משיקולים כלכליים בלבד לבין זכויות יסוד בסיסיות של התושבים ומחויבות המדינה כלפיהם."
ח"כ דב חנין (חד"ש): "הכנסת התאחדה היום בהתנגדות לעוול ולנישול תושבי כפר שלם מבתיהם. 45 חברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת החוק הביעו בכך התנגדות להצעה הנוכחית של מנהל מקרקעי ישראל, שמשמעותה סילוק תושבים מבתיהם ללא פיצוי הולם. זהו אחד ההישגים החברתיים החשובים ביותר בכנסת הזו."
ח"כ זבולון אורלב (יו"ר המפד"ל): "החוק ימחוק את הכתם האורבני שנראה כמו מחנה פליטים בלב תל אביב, וישים את הבושה והחרפה מהתנהלות כושלת של גורמי השלטון. החוק יחלץ את ארבע מאות המשפחות הותיקות בכפר שלם מעוול נוראי."
ח"כ רונית תירוש (קדימה): "הצעת החוק מובילה לפיתרון הוגן וראוי שיש לברך עליו. היא תשים קץ לסבלם של תושבי כפר שלם שנזרקו מבתיהם על לא עוול בכפם".
 
לנוסח הצעת חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום (כפר שלם), התשס"ח–2008, פ' 3792/17:
 http://www.knesset.gov.il/privatelaw/data/17/3792.rtf