הימין בכנסת יחרים את הרשימה המשותפת; ח"כ עודה: שיא חדש של שפלות

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגיב היום (שני) להודעת ראשי סיעות הקואליציה כי יחרימו את נאומי חברי סיעתו במליאת הכנסת השבוע. "אני רואה בזה הזדמנות מצוינת לדבר ישירות אל הציבור ואל חברי האופוזיציה ללא ההפרעות וההתלהמות הרגילות", אמר. עוד אמר עודה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "נכנס בקרוב לשנתו השמינית ברצף עם ממשלה בעלת רוב גדול אך עדיין אין לו מה להציע לאזרחים חוץ משיסוי ופחד". עוד הדגיש עוד כי: "זהו שיא חדש של שפלות". לדבריו, "האיש שכל מורשתו הפוליטית בנויה על שנאה וקיטוב מנסה ללמד אותנו כיצד צריך לבנות גשרים".

2016-10-31_185645

יו"ר הרשימה המשותפת הוסיף כי "למרות הדברים הללו, כידוע, היוזמות של ליברמן לפגוע בייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים מתהפכות עליו ורק מחזקות אותנו, כך שההפחדות שלו רק מעצימות את הרשימה המשותפת. נמשיך לפעול בכל הזירות, כולל בזירה הפרלמנטרית, לקידום השלום והשוויון".

הנהלת הקואליציה הודיעה הבוקר כי כל חברי סיעות הקואליציה הימנית יצאו השבוע ממליאת הכנסת בכל פעם שיעלה לנאום חבר מסיעת הרשימה המשותפת. זאת, במחאה על היעדרם של חברי הסיעה מהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס לפני כחודש. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), מסר כי החרמת נאומי חברי הסיעה תימשך רק בשבוע הקרוב, אך כמתחייב מתקנון הכנסת יישאר במליאה שר מהממשלה במהלכם. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב לדברי הקואליציה הימנית ואמר "ליברמן ממשיך את שיח השנאה וההסתה שהוא מוביל מאז שהוא בפוליטיקה, והוא מנסה כעת לעלות על גל 'העליהום' נגד הרשימה המשותפת. בעבר הוא קרא להחרים את הסוחרים הערבים, להתנתק מאום אל פחם, וכעת להחרים את נבחרי הציבור הערבי. הפעם הוא בחר להיות אנושי יותר ונמנע מלקרוא 'להוריד גרזן על הראש' של חברי הרשימה המשותפת. ניצלנו הפעם!".