היועץ המשפטי של הכנסת: אפשר לקיים כנס נגד הכיבוש – אבל לא ביום ירושלים

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, קבע כי חברי הכנסת של סיעת חד"ש ברשימה המשותפת יוכלו לציין בכנסת 50 שנה לכיבוש למרות שיו"ר הכנסת אסר על כך. ינון כתב לח"כ עאידה תומאסלימאן כי החלטתו של אדלשטיין נבעה מאיהבנה, כיוון שהוא חשב שמדובר ב"אירוע" או ב"טקס", אך משהתברר כי מדובר ב"מפגש", אין מניעה לקיימו. עם זאת, ינון קבע כי "המפגש" לא יוכל להתקיים ביום ירושלים.

2017-05-01_165434

ח"כ תומא סילמאן בהפגנה לציון ה-1 במאי שנערכה בשבת שעברה בנצרת, לצידה ח"כ דב חנין בצד ימין והסופר ומזכ"ל מק"י לשעבר, מוחמד נפאע (צילום: זו הדרך)

חברת הכנסת תומאסלימאן אמרה בתגובה כי בכוונתה להתעקש על קיום האירוע ביום ירושלים. "אולמות הכנסת אינם נכסיו הפרטיים של יו"ר הכנסת, והניסיון להתערב בתוכן ותזמון המפגשים הוא התערבות פסולה ופגיעה חמורה בנציגי הציבור. חבל מאוד שהיועץ המשפטי לכנסת נותן גיבוי ליו"ר הכנסת במקום להגן על ערכי הדמוקרטיה והזכות לחופש ביטוי", מסרה תומאסלימאן.

ח"כ תומא סלימאן הדגישה כי היא מתכננת להיאבק על קיום הכינוס עם אותם התכנים ובמועד המתוכנן. היא מסרה בתגובה: "יום ירושלים אינו יום חגיגי, אלא יום לחידוש המאבק נגד כיבוש ירושלים המזרחית וסיפוחה. אולמות הכנסת אינם נכסיו הפרטיים של יו"ר הכנסת והניסיון להתערב בתוכן ובתזמון המפגשים הינו התערבות פסולה ופגיעה חמורה בנציגי הציבור. חבל מאוד שהיועץ המשפטי לכנסת מתייצב ונותן גיבוי ליו"ר הכנסת במקום להגן על ערכי הדמוקרטיה והזכות לחופש הביטוי".