הורים לילדים בעלי מוגבלויות הפגינו נגד השר בנט: 'אל תפגעו בהם'

200 הורים של ילדים בעלי מוגבלויות הפגינו אמש (ראשון) בכיכר הבימה בתל אביב במחאה על התיקון לחוק חינוך מיוחד שמקדם השר נפתלי בנט. התיקון לחוק צפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת עד תום המושב הנוכחי, לאחר שאושר בשבוע שעבר בוועדת החינוך של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. המפגינים אחזו בשלטים שעליהם נכתב, בין היתר "רפורמת סיר הלחץ" ו-"בנט, אל תפגע בילדים שלנו ושלך".

 2018-07-09_202622

"הצעת החוק יוצרת אפליה תקציבית בין ילד לילד", מסרה עו"ד רויטל לן כהן מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. "משרד החינוך ממשיך להשקיע במבנים ובכוח אדם של מנגנון במקום להעביר את הכספים עבור הילדים בתוך מסגרות החינוך. הם משאירים את החינוך הרגיל חסר כלים, משאבים וידע ומשאירים את התלמידים גם למעט סיוע בלי סיוע בכלל וכיתות הטרוגניות מרובות בעיות יהפכו לסיר לחץ".

בשבוע שעבר אושר כאמור לקריאה שנייה ושלישית התיקון לחוק החינוך המיוחד. החוק מעורר מחלוקת עזה בין ההורים לתלמידי החינוך המיוחד לבין משרד החינוך, אשר מקדם אותו. המחלוקת המרכזית בין ההורים היא סביב השירותים שאותם יקבלו ילדי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל. אחת המחלוקות, למשל, נוגעת לעובדה שבחינוך המיוחד יום הלימודים, כמו גם שנת הלימודים ארוכים יותר מאשר בחינוך הרגיל. בנוסף, ההורים טוענים כי על מנת להביא לשילוב מיטבי ומלא של ילדיהם בחינוך הרגיל יש צורך בתוספת תקציבית של יותר ממיליארד שקל. עוד מסרו ההורים כי קיים מחסור אדיר בכיתות חדשות בחינוך המיוחד.

יצוין שבמוצ"ש נערכה הפגנה נוספת נגד השר בנט, מול ביתו ברעננה, במהלכה נערצו ארבע אמהות. כ-100 נשים הגיעו למקום כדי למחות נגד קיצוץ התקנים לסייעות לילדים אלרגיים. ההורים מנהלים מערכה ממושכת נגד ביטול תקן הסייעת הצמודה לילדים עם אלרגיות מסכנות חיים בגני חובה ובכיתות א' וב'. במשרדי החינוך והבריאות ביקשו להכשיר לטיפול בילדים את הגננות והמורים, אך אלה לא רצו לקבל את האחריות על שלומם של הילדים. בשבוע שעבר חזר בו משרד החינוך מהכוונה לבטל את התקן, אך הודיע כי מספרן של הסייעות בגילים הצעירים יקטן.

עוד בנושא, בגיליון "זו הדרך" 25, עמ' 3:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2018/06/G25_2018.pdf