ההסתדרות כתנועה חברתית

ביוזמתה של סיעת חד"ש, הוקם בהסתדרות אגף חדש האגף לקידום שוויון

מאת סוהיל דיאב

עם כניסת סיעת חד"ש בהסתדרות לקואליציה, יזמנו את הקמת האגף חדש – האגף לקידום שוויון. האגף הוקם על מנת לקדם שוויון בין כל חלקי החברה ולמען כל הקבוצות – ללא הבדל דת, לאום, צבע, מין, נטייה מינית וזהות מגדרית. הוא שם לעצמו כמטרה לפעול למען אותן אוכלוסיות שעד כה לא זכו למענה מההסתדרות.

האגף עוסק בנושאים מגוונים הקשורים כולם בשוויון, בסגירת פערים וזכויות עובדים. במסגרת זו, הציב האגף על סדר יומו ארבע סוגיות מרכזיות:

סוגיה ראשונה היא העובדים המובטלים – האגף פועל למען זכויותיהם ומעמדם של העובדים המובטלים, אשר איבדו את עבודתם מסיבות שונות וכתוצאה מכך נפגעות גם זכויותיהם. אנו מאמינים כי ההסתדרות, כתנועה חברתית, צריכה להשמיע את קולה גם בנושא זה, ולשמור על זכויות העובדים המובטלים.

סוגיה נוספת נוגעת לעובדים בעלי מוגבלויות – האגף פועל לקידום ולשמירה על זכויותיהם של העובדים והעובדות בעלי המוגבלויות במשק, בדגש על המתרחש באוכלוסיות מוחלשות, וזאת בתיאום עם הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות. בחודש נובמבר צפוי להיערך ביוזמת האגף כנס בדבר תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית, נושא שלא זכה לטיפול מקיף עד כה. הכנס יהיה נקודת פתיחה לבניית תכנית עבודה מקיפה בשיתוף גופים רבים, במטרה להבטיח המשך טיפול בנושא.

2015-08-15_224845

כן פועל האגף לצירוף חברים חדשים, בדגש בצירוף עובדים במקומות עבודה קטנים ובעמותות – בהם הקמת ועד עובדים היא משימה מורכבת ולא פשוטה.

משימה נוספת של האגף לשוויון היא חיזוק מרחבי ההסתדרות, וגם כאן – בעיקר באזורים בהם מתגוררות אוכלוסיות מוחלשות, כגון היישובים הערביים והפריפריה. לפעולות אלה מטרה כפולה – חיזוק ההסתדרות כתנועה חברתית, והגברת מחויבותה לעובדות ולעובדים כולם.

האגף פועל גם בנושאים נוספים, כגון המאבק בריבוי תאונות העבודה בענף הבנייה, והמאבק נגד תופעות של אפליה ולמען ערכים של צדק, שקיפות ושוויון.

ללא עבודת שטח וללא היכרות עם האנשים עצמם, המאבק להשגת שוויון וזכויות יתקשה להשיג את מטרותיו. לכן יוצאים אנשי האגף לסיורים במקומות שונים – במרחבים ההסתדרותיים, במקומות עבודה, בביטוח הלאומי, במרכזים לשירותי תעסוקה ועוד, בדגש ביחס אישי ובהיכרות מקרוב עם הסוגיות. דלתנו פתוחה בפני כל אחת ואחד, ונשמח תמיד לשמוע הצעות, יוזמות ועוד.

סוהיל דיאב הוא חבר ההנהגה, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות ויו"ר האגף לקידום שוויון

suheild@histadrut.org.il

הכתבה מתפרסמת בגליון השבוע של "זו הדרך"