ההנהלה מבקשת הסדר חוב: כינוס חירום של עובדי קייטרינג שולץ – חוששים ממאות פיטורים

ההסתדרות ביחד עם ועד עובדי חברת שולץ, קיימו ביום שני האחרון כינוס חירום בעקבות בקשתה הפתאומית של חברת ההסעדה מבית המשפט לעיכוב הליכים לצורך גיבוש הסדר חוב בעניינה. בכינוס, שנערך בבית הוועד הפועל של ההסתדרות בתל-אביב, הוסכם על נקיטת כל האמצעים הנדרשים לצורך הגנה על זכויות העובדים וביטחונם התעסוקתי.

שולץ הוקמה בשנת 1997 על ידי יחיאל שולץ והיא בין החברות המובילות בישראל במתן שירותי הסעדה למגוון לקוחות נרחב במשק הישראלי, מתחומים כגון – פיננסים, תעשייה, הייטק וביטחון. החברה מעסיקה כ-550 עובדים ומנהלים (בהם 129 בחל"ת), במטה החברה ובאתרים השונים, מפעילה כ-15 מטבחים מבשלים באתרים עצמאיים וכן, עוד כ-30 מטבחי קצה אליהם מסופקות ארוחות מוכנות מהמטבח המרכזי של החברה אשר ממוקם בשדה התעופה בן גוריון.

בנוסף, החברה מפעילה כ-10 קפיטריות עצמאיות תחת המותג "קפה מרקט".  בין לקוחות החברה נמנים רשות שדות התעופה, משרד הביטחון (הקריה תל אביב, תל השומר, פתח תקווה) וחברת אמדוקס. בשיאה החברה העסיקה כ-1,400 עובדים מקצועיים. הרשת הוקמה לפני כשלושה. באפריל 2015, זמן קצר אחרי שמכרה את השליטה בתנובה לתאגיד המזון הסיני ברייט פוד, רכשה קרן אייפקס הבריטית 80% ממניות החברה.

עובדי שולץ בנובמבר 2016 בעת הצטרפותם להסתדרות והקמת ועד עובדים (צילום: ההסתדרות)

 

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, אמר כי "עמדת אייפקס בבקשה לבית המשפט המחוזי, שבה נטען בין היתר כי העלאת שכר המינימום ושכר העובדים הן חלק מהגורמים למשבר בחברה, חסרת ביסוס ומהווה זריית חול בעיני הציבור. נגן על העובדים ונלווה אותם במאבק, ככל שיידרש, לשמירה על זכויותיהם". לדברי יו"ר ועד עובדי שולץ, לירון ששון תבור: "למרות שנציגות העובדים לא עודכנה במהלך המפתיע של אייפקס, ולמרות שבכל התקופה ניסו פעמים רבות להכשיל את הוועד, אנחנו מתגייסים בכל דרך אפשרית בשביל לאפשר לחברה להבריא בזמן שבית המשפט קבע, וגם במקרה שתינתן ארכה. עם זאת, נדאג לשמור על כל זכויות העובדים גם אם התהליך לא יצלח".

יצוין שבנובמבר 2016 עובדי שולץ החלו במהלך גלוי של התאגדות במסגרת ההסתדרות והקמת ועד עובדים. כחלק ממאמצי ארגון העובדים התייצבו עשרות עובדים פעילי התאגדות במוקדים השונים בהם עובדת החברה, והחלו במהלך ההחתמה להסתדרות. זאת לצד סיוע, תמיכה וסולידריות של ועדי העובדים במקומות העבודה בהם קייטרינג שולץ מספקת את שירותיה.