מבוכה לממשלת הימין: אושרה בטרומית הצעת חוק הקמת בית חולים בסח'נין של ח"כ עודה

בתום דיון סוער במליאת הכנסת, אושרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק הקמת בית חולים בעיר סח'נין של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש). למרות התנגדות הקואליציה, ח"כ מאזן גנאים מרע"מ, שכיהן בעבר כראש עריית סח'נין, הצביע בעד וההצעה אושרה על חודו של קול כאשר 51 חברי כנסת תמכו לעומת 50 שהתנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת. עודה פנה במהלך הדיון אל גנאיים בבקשה שיקדם עמו את הצעת החוק בשותפות ותוך תיאום עם שר הבריאות ועם הקואליציה. יצוין שהשרה להגנת הסביבה ממרצ, תמר זנדברג, נימקה בשם ממשלת הימין את התנגדות הקואליציה להצעת החוק הצודקת.

חברי הכנסת של הרשימה המשותפת חוגגים, אמש, במליאה את תוצאות ההצבעה בהצעת החוק להקמת בית חולים בסח'נין (צילום: הכנסת)

 

בהצעת החוק מוצע כי המנהל הכללי של משרד הבריאות יורה על הקמת בית חולים בעיר סח'נין. כמו כן, מוצעים תיקוני חקיקה לחוק התכנון והבניה ולחוק רשות מקרקעי ישראל על מנת לזרז את הליך ההקמה. בדברי ההסבר נכתב: "העיר סח'נין והיישובים שבקרבתה מאופיינים בשנים האחרונות בגידול ניכר באוכלוסייתם, גידול שיצר פער בין האוכלוסייה הגדלה ובין שירותי הרפואה הניתנים בעיר ובסביבתה. המרחק מיישובים אלה לבית חולים הוא גדול, מה שגורם לקיפוח חיי אדם בשל זמן ההגעה לבית החולים ובשל הפגיעה באיכות הטיפול הרפואי. כיום, אין ולו בית חולים ממשלתי אחד באף יישוב ערבי."

עוד נכתב בדברי ההסבר: "העיר סח'נין היא עיר מרכזית שממוקמת באזור הסובל מהיעדר רפואה ציבורית ובתי חולים ממשלתיים, בין היתר משום שהיא מרוחקת כארבעים ק"מ מבית החולים הציבורי הקרוב ביותר המשרת את האזור. אזור הגליל מחולק בצורה שאמורה לתת מענה רפואי לאוכלוסייה שגרה בו, למעט אזור זה. הקמת בית חולים ציבורי בעיר סח'נין כאמור תשרת את תושבי האזור, יהודים כערבים כאחד, ותהיה לה תרומה מכרעת להנגשת הבריאות הציבורית לאזרחי המדינה הערבים באזור זה במיוחד."

לאחר ההצבעה מסר ח"כ עודה: "גאה שהצעת החוק שלי להקמת בי״ח בסכנין עברה בטרומית. מתוך 33 בתי חולים רשמיים במדינה אין אחד בעיר ערבית, היום אנחנו מתחילים לתקן את העוול הזה. בי״ח ישרת את כל תושבי האיזור שנמצאים במרחק 40 ק״מ מבי״ח הקרוב, ויהווה מנוע צמיחה לסכנין ותושביה. נמשיך לקדם את החוק מול הממשלה ובכנסת". ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיף "בזמן שהצבועים מימין ומשמאל מצביעים נגד ערכיהם, אנחנו באנו לעבוד. ברכות לחברי המשותפת על העברת החוק להקמת בית חולים בסח'נין, שיזם חברי איימן עודה".