האלימות בבתי חולים: האחיות יפתחו בשבוע הבא בשביתה בכל מערכת הבריאות

יו"ר הסתדרות האחים האחיות, אילנה כהן, הודיעה אתמול (ראשון) במכתב למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שללא מענה מידי לאלימות נגד צוותים רפואיים במערכת הבריאות, תפרוץ שביתה במערכת הבריאות החל מיום רביעי הבא. זאת, לאחר הכרזת סכסוך עבודה בנושא לפני כשבועיים.

אחיות ואחים מפגינים נגד העומסים בבית חולים זיו בצפת, יולי 2020 (צילום: הסתדרות האחיות)

 

"האלימות החמורה במערכת הבריאות הישראלית, מגיעה מידי יום ביומו לידי סיכון מוחשי וממשי לחייהם של האחים והאחיות", כתבה כהן לפרופ' אש והוסיפה, "על כן, מעבר לתוכנית סדורה המשלבת צעדים מורכבים הכרחיים כפי שנפרס בפנינו גם הפעם, אנחנו עומדים על כך שיבוצעו לאלתר שורה של צעדים מידיים להגנה שוטפת ואמיתית על האחים והאחיות".

כהן הוסיפה: "שבענו מההבטחות שניתנו משך השנים כאשר משמעות גרירת הרגליים היא בחיי האחים והאחיות – להפקרת חיי האחים והאחיות הזו לא ניתן יד ונפעל בנחישות להגנה על זכותם של האחים והאחיות לסביבת עבודה בטוחה, כפי שמתחייב בכל מדינה מתוקנת".

בהסתדרות האחים והאחיות דורשים לנקוט בפעולות למיגור האלימות במערכת הבריאות ובהן: הצבת שוטר בכל ימות השנה בבתי חולים הכלליים; בבתי החולים לבריאות הנפש – הצבת מאבטח לכל מחלקות סגורות ומשפטיות וכן ליווי מאושפזים יבוצעו באמצעות גורמים אחרים שאינם האחים והאחיות; בבתי החולים הגריאטריים – הצבת שני מאבטחים האמונים על כל מוסד ובמערך הקהילה ובריאות הציבור – עיבוי מערך האבטחה האזורי בדגש כל מוקדי אלימות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/108726