ח"כ עודה בתגובה לדברי בנט: ירי באדם שלא מהווה סכנה צריך לגנות ולא לגבות

ישראלי נפצע אתמול (שבת) בפיגוע דקירה בשער שכם בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי ואושפז בבית חולים במצב בינוני. הדוקר, מוחמד שווכת סלאמה בן 23 מסלפית, נפצע מאש משמר הגבול מייד לאחר המעשה הנפשע ונהרג כאשר כדורים נורו לעברו כששכב פצוע על הקרקע והרגוהו. המחלקה לחקירת שוטרים חקרה אמש את השוטרים באזהרה. ראש הממשלה נפתלי בנט גיבה אותם, ואמר כי "פעלו כמצופה מהם".

שוטרי משמר הגבול יורים בצעיר הפלסטיני, אתמול, בשער שכם (צילום מסך מתוך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות)

 

בתגובה לדברי בנט, אמר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "ירי באדם שלא מהווה סכנה צריך לגנות, לא לגבות. זה פשע חמור ופגיעה בקדושת החיים, שהפכו כבר מזמן לשגרת הכיבוש. די לכיבוש ולשפיכת הדמים. לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "עוד הוצאה להורג ללא משפט שנקלטה בעין המצלמה. ירי באדם פצוע או שרוע שאינו מהווה סכנה, יהיה מעשהו אשר יהיה, הוא פשע מלחמה בעליל".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הוסיפה "בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות מופיע צעיר פלסטיני שוכב על הקרקע, בשלב הזה הוא לא מהווה איום על אף אחד, ובכל זאת שני אנשי כוחות הכיבוש מחליטים להוציאו להורג ולשים קץ לחייו. אין כיעור יותר גדול מהכיבוש אין פשע יותר גדול מהפשע הזה. הכיבוש הוא שורש כל רע ועלינו לחשוף אותו בכל אירוע ובכל מצע".

 

סרטון  – שוטרי משמר הגבול יורים בצעיר הפלסטיני:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/350119333470478

 

ריאיון עם ח"כ עופר כסיף ששודר אמש בחדשות 11:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/866962863944356