האו"ם: סבב ההסלמה גרם לנפגעים ולהרס שהחמירו את המצב ההומניטרי בעזה

סבב ההסלמה גרם לנפגעים ולהרס שהחמירו את המצב ההומניטרי בעזה. כך מסר משרד זכויות האדם של האו"ם שדיווח כי 46 פלסטינים נהרגו, בהם 15 ילדים וארבע נשים. כמו כן, משרד הבריאות בעזה דיווח על 360 פצועים פלסטינים, בהם 151 ילדים, 58 נשים ו־19 קשישים. ל־1,761 יחידות דיור בעזה נגרמו נזקים; 18 מתוכן נהרסו כליל ול־68 נגרם נזק כבד. 84 משפחות (450 בני אדם) נעקרו מבתיהם והן שוהות אצל מארחים, ו־8,500 בני אדם נפגעו מן הנזקים לדיור. יחד עם זאת, אין דיווחים על עקורים השוהים בבתי הספר של אונר״א.

בית בעזה שהופצץ בסוף השבוע בידי צה"ל (צילום: האו"ם)

 

לדברי הרשויות הישראליות, נפצעו 70 ישראלים. מגן דוד אדום דיווח כי מאז תחילת סבב ההסלמה ועד ליום ראשון ב־22:00 פינה הארגון 47 ישראלים לבתי חולים. שלושה בני אדם נפגעו מרסיסים, 31 בני אדם נפגעו בעת שרצו לתפוס מחסה, ו־13 היו נפגעי הלם. מקורות ישראליים אמרו כי לפחות שלוש רקטות פגעו במחסום ארז וגרמו לו לנזקים וכי במהלך סבב ההסלמה נורו מעזה 1,100 רקטות ופריטי תחמושת אחרים. מתוך אלה, כ־900 חצו לשטח ישראל ו־200 החטיאו את מטרתם ונחתו בשטח עזה.

יצוין ששליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד, אמר בדיון חירום של מועצת הביטחון שנערך אתמול (שני) בעקבות מבצע "עלות השחר" הרצחני, כי הפסקת האש בין ישראל והג'יהאד האיסלאמי "שברירית". לדבריו, "מעגל האלימות ייפסק רק אם תהיה מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל", והוא קרא "לחזק את המאמצים הדיפלומטיים להחזרת משא ומתן משמעותי לקידום פתרון שתי המדינות". "הפסקת האש עזרה למנוע מלחמה והמשך העוינות יוביל להשלכות הרסניות לפלסטינים ולישראלים", הדגיש.

השגריר הפלסטיני לאו"ם, ריאד מנסור, קרא אתמול למועצת הביטחון של האו"ם לפעול כדי להגן על הפלסטינים. "לכמה שנים נוספות ישראל תוכל להטיל את המצור הלא אנושי שלה על שני מיליון בני אדם, מחציתם ילדים?", שאל בדיון. "כמה עוד ילדים נקבור עד שמישהו יגיד די?". לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "לאחר שסיימו לכתוש שוב את החיים בעזה, מתפנים לפיד וגנץ להשמיע את הקול הקולוניאליסטי הטיפוסי: אישורי עבודה ופרנסה למי שישב בשקט כחיה מאולפת, כאילו אין כיבוש ומצור. למדו מההיסטוריה! היכן שיש כיבוש יש התנגדות! רק שחרור העם הפלסטיני מטרור הכיבוש והמצור יפסיק את שפיכות הדמים ויביא שלום".

 

לעיון בדו"ח המלא של האו"ם:

https://www.ochaopt.org/he/content/escalation-gaza-strip-and-israel-flash-update-2-august-2022