דיירי הדיור הציבורי וזכאים מנעו משר האוצר לנאום בפורום כלכלי בחולון

קבוצת מפגינים למען דיור ציבורי קטעו הבוקר (רביעי) אירוע בהשתתפותו של שר האוצר משה כחלון במסגרת ועידת העיתון "כלכליסט" בחולון. המפגינים הניפו שלטים וקראו קריאות לעברו של שר האוצר.

2018-09-05_205100

עם תחילת הנאום, המפגינים צעקו לעבר שר האוצר הניאוליברלי "העם דורש דיור ציבורי". מו"ל כלכליסט, יואל אסתרון, ביקש מהמפגינים לעזוב את המקום: "לכו הביתה. מעלתם באמון ועכשיו תשבו בשקט ותאפשרו לשר האוצר לדבר, לכו הביתה". השר האוצר הימני שניסה להתחיל בנאומו פנה למפגינים ואמר "אתם חושבים שאתם מפחידים אותי? אתם באים וצועקים, נראה לכם זה מפחיד אותי? אתם רוצים שאדבר אתכם? תעזבו את המקום".

יצוין שמנכ"ל משרד השיכון, חגי רזניק, גילה הבוקר בראיון ל"הארץ" כי משרד האוצר הודיע לו שלתוכנית להגדלת מלאי הדיור הציבורי לא יוקצה כל תקציב, ולכן הדיח אתמול את נציגי האוצר מהצוות שעסק ביישומה. "אפס תקציב, זה מה שנאמר לי שישקיעו", אמר רזניק, "נאמר לי מפורשות 'אתה הובלת את הוועדה, אתה הכנסת את עצמך לזה ותוציא את עצמך מזה, לא יוקצה תקציב'". לדבריו, "פקידים רגילים שעושים ועדות על ועדות וממסמסים אותן. אני לא באתי לפה בשביל למסמס, הדיירים של הדיור הציבורי חשובים מדי".