דה מרקר: עופר עיני ייעץ להנהלת חברת פז בהתמודדותה נגד ועד העובדים

עופר עיני, המועמד לראשות ההסתדרות ומי שהיה עד 2014 יו"ר הארגון, ייעץ ב-2017 לחברת בתי הזיקוק אשדוד, חברה בת של חברת האנרגיה פז. הוא הועסק בקיץ 2017 עקב דרישת העובדים לחדש את ההסכם הקיבוצי. ההסכם הוארך בספטמבר 2017 לחמש שנים. כך פרסם הבוקר (שני) העיתונאי שוקי שדה במהדורה המקוונת של "דה מרקר". יצוין שעיני קיבל מפז כחצי מיליון שקל תמורת העסקתו.

עופר עיני המתמודד על ראשות ההסתדרות – פעל לטובת המעסיקים (צילום מסך: וויינט)

 

עיני הכריז לפני חודשיים על התמודדות לבחירות לראשות ההסתדרות מול ארנון בר-דוד, היו"ר המכהן, בבחירות שייערכו במאי. עיני נמנע עד כה מלפרסם את החברות שלהן ייעץ בתקופה שלאחר עזיבתו את ההסתדרות, ובכלל זה גם את השירותים שנתן לחברות גדולות במשק בסוגיות כוח אדם, מול ועדי עובדים של ההסתדרות. עד כה ידוע על שלוש חברות שלהן עיני ייעץ: בנק דיסקונט, אל על וסלקום, במשאים ומתנים מול ועדים של ההסתדרות. פז, שהייעוץ עבורה נחשף כעת, היא המקרה הרביעי.

מלבד היותו יועץ, מאז פרישתו מההסתדרות עיני הוא גם שותף בחברת עושרד, שאותה היקים עם יו"ר התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש. בתחילת דרכה עסקה עושרד בחיבור מפעלי תעשייה לצינור הגז הטבעי, וכיום היא עוסקת בהקמת מתקני אנרגיה. ברוש מואשם בהעלמת מס בכ-1.5 מיליון שקל.