ח"כ תומא-סלימאן על הקפאת חברות רע"מ בקואליציה: זהו מהלך סרק

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) תקפה הבוקר (שני) בשידורי תחנת הרדיו 103 אף.אם את ההצהרה על רע"מ על "הקפאת חברותה בקואליציה ובכנסת", ואמרה כי למעשה מדובר במהלך ריק מתוכן: "אני לא מבינה את ההחלטה הזו. ניסיתי להבין מה הקפיאו, איך הקפיאו, עכשיו תקופת פגרה, אין הצבעות ואין דיונים. מה הם מקפיאים בעצם? אני חושבת שזהו מהלך סרק, היה ניסיון להכיל את הכעס שבתוכם. קולות הכעס, המרמור והרצון לסיים את הסאגה הזו מצדם. הם עשו את הצעד הזה בגלל מעשי הממשלה, לא הכנסת".

כוחות משמר הגבול, אתמול, בדרכם למסגד אל-אקסא (צילום: ואפא)

 

ח"כ תומא-סלימאן גינתה גם את ממשלת הימין ואמרה כי היא "כבר מעל שבועיים משתמשת בכל אמצעי הדיכוי האפשריים בצורה מאוד ברוטלית נגד העם הפלסטיני. היא כבר השתמשה בכל אפשרות גם כן להריסת בתים בנגב, במדיניות מאוד קיצונית נגד האוכלוסייה הערבית בנגב ואנחנו לא חושבים שצריך לתת להם יד להמשיך את המדיניות הזו ולבצע עוד ועוד ממה שראינו".

עוד אמרה על רע"מ: "כאשר הם מתאמים את זה עם לפיד ובנט, אני בטוחה שהם יודעים שאין הקפאת חברות. או שמתפטרים או שאתה חבר כנסת. הכעס של הציבור ושל חברי התנועה האסלאמית על הרשימה המאוחדת זה בגלל החברות שלהם בקואליציה, לא בגלל החברות שלהם בכנסת". לדבריה, "אנחנו לא מתערבים בעניינים של רע"מ. אנחנו לא מנסים לשחק את המשחק הזה כאילו שאנחנו מקוממים אנשים. אני חושבת שיש סיבות מספקות לציבור של רע"מ להתקומם, בלי המעורבות שלנו ובלי שננסה לתרום לזה". הרשימה המשותפת מתחה אמש ביקורת על יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס ואת מהלך ההקפאה. "זה מעשה ליצנים נואשים. עליהם להקפיא את הבושות שלהם ולהתפטר מהאסון אליו דחפו את החברה הערבית", נמסר.

מועצת השורא של התנועה האסלאמית התכנסה אתמול כדי לדון בהשלכות דיכוי המתפללים המוסלמים במסגד אל-אקצא והחליטה על המשך דרכה של רע"מ בקואליציה. על פי ההחלטה שהתקבלה המפלגה תקפיא זמנית את החברות שלה בקואליציה, עד להודעה חדשה, אך לא תנתק סופית את שיתוף הפעולה. את הפרישה הזמנית מהקואליציה, שנעשה בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד, היא סמלית בלבד שכן הכנסת נמצאת בפגרה ואין סכנה לנפילת הממשלה בשלב זה.

ברשימה המשותפת לגלגו על החלטת המפלגה שנעשתה בתיאום מלא עם בנט והחליפי לפיד: "מדובר במעשה ליצנים נואשים. עליהם להקפיא את הבושות שלהם ולהתפטר מהאסון שאליו דחפו את החברה הערבית. אין כזה דבר 'הקפאת חברות בכנסת'". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) אף צייץ בציניות "לא להגיע לכנסת בפגרה. החלטה דרמטית". גם חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), התלוצץ וכתב: "ההכרזה של רע"מ על 'הקפאת' חברותם בקואליציה בזמן פגרת הכנסת כמוה כהכרזה על דיאטה במהלך ימי הרמדאן".

מק"י וחד"ש פרסמו אמש תגובה להודעת ח"כ עבאס קראו לרע"מ "להפסיק עם ההצגות על 'הקפאת החברות בקואליציה' ולצאת לאלתר מממשלת הכיבוש וההרג. ההודעה על 'הקפאה', בתיאום מראש עם בנט ולפיד, הוא זלזול באינטליגנציה וזריית חול בעיני הציבור, בעיקר הציבור של רע"מ שמבין היום שהחבירה לממשלה שמנציחה את הכיבוש, מעמיקה את ההתנחלות ומסלימה את הפרובוקציות במסגד אל-אקצא אינה רק טעות, אלא נעיצת סכין בגבו של העם הפלסטיני". "צו השעה הוא הפלת 'ממשלת השינוי', שלא הביאה כל שינוי בשאלה המדינית, במעמד הציבור הערבי וביוקר המחיה. צאו מהממשלה שקורסת ממילא. צאו ולו כדי לשמור על שארית הבושה!", נאמר בהודעה המשותפת של מק"י וחד"ש.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112030