בתנופה, לחיזוק חד"ש בבחירות

 
בשבת, 20 בדצמבר, תבחר מועצת חד"ש, במושבה השלישי, במועמדיה לכנסת ה-18.
בקריאה להתגייס להגדלת ייצוגה של חד"ש בכנסת הסתיים המושב השני של מועצת חד"ש, שנערך בבית הידידות בנצרת בשבת, 13 בדצמבר.
מאות צירים יהודים וערבים גדשו את האולם והאזינו ברוב קשב לדיון הפוליטי והאסטרטגי לקראת מערכת הבחירות. בפתיחת המושב נשאו דברים איימן עודה, מזכיר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, יו"ר חד"ש ויוסוף חיידר, יו"ר ועדת הביקורת. בדיון שהתקיים לאחר מכן נטלו חלק 30 צירות וצירים. יושבי הראש היו סגני יו"ר חד"ש, תמר גוז'נסקי וד"ר זוהיר טיבי.
המועצה אישרה את הצטרפותה של תנועת התחברות-תראבוט לחד"ש. במחיאות כפיים סוערות התקבלו דבריהן של נציגות התנועה – עאישה סידאווי ונורית חג'ג'. המועצה קידמה במחיאות כפיים חמות את הופעתו של שרון לוזון, נציג פורום אדום-ירוק, שהודיע על תמיכת הפורום בחד"ש בבחירות הקרובות.
בסכמו את הדיון במועצה, הדגיש ח"כ מוחמד ברכה, כי חד"ש תציג בפני הבוחרים, יהודים כערבים, את הישגי הפעילות המצוינת של הסיעה בכנסת ואת עשייתה העקבית למען השלום הצודק, השוויון, הדמוקרטיה, זכויות העובדים ושוויון הנשים. הוא הדגיש, כי ההרכב היהודי-ערבי של חד"ש והפעילות המשותפת במשך עשרות שנים הם התשובה הציבורית האמיתית מול סכנת הפשיזם ולהגנת הדמוקרטיה. חד"ש, הוסיף, מעניקה לציבור הערבי מעטפת ביטחון של ממש בטפחה את שותפות המאבק היהודי-ערבי במסגרת חד"ש ובחברה הישראלית בכללה.
המועצה אישרה את כללי הצגת המועמדות לרשימת חד"ש לכנסת ואת כללי הבחירות האישיות והחשאיות במועצת חד"ש הקרובה.
הגשת מועמדות לרשימת חד"ש לכנסת
        על המועמד/ת רשאים להמליץ: מרכיב בחד"ש; סניף של חד"ש, וחבר מועצת חד"ש.
    ההמלצה תוגש על טופס מיוחד, אותו ניתן להשיג במשרדי חד"ש בטלפון 04-8536504. על הטופס יש לרשום את פרטי המועמד/ת וכן לדאוג שהמועמד/ת עצמו יחתום על הטופס.
    את הטפסים הממולאים יש להגיש ידנית במשרדי חד"ש בחיפה החל מיום ב', 15.12, בשעה 10.00, ועד ליום ה', 18.12, בשעה 16.00.
    ועדת הביקורת של חד"ש תבדוק את תקינות הטפסים ותאשרם.
 
 
המועצה השנייה אישרה שורה של החלטות פוליטיות וחברתיות בנושאים הבאים:
 
קריאה לכל הפעילים, יהודים וערבים, לצאת בתנופה גדולה למערכת הבחירות של חד"ש לכנסת ה-18.
ברכה לסניפי חד"ש ברחבי הארץ על המאמץ שהושקע ועל ההישגים שהושגו בבחירות לרשויות המקומיות.
התרעה מפני ההשלכות הקשות הצפויות מהתחזקות מפלגות הימין והחמרת הסכנה של הפאשיזם והטרנספר. קריאה להקמת קואליציה יהודית-ערבית רחבה להגנת הדמוקרטיה. קריאה להתייצב באום אל-פחם ב-15 בדצמבר, כדי למנוע את הפרובוקציה של הכהניסטים.
הגברת המאבק נגד הכיבוש וההתנחלויות ולהסרת המצור מעל עזה. תביעה להגיע להסדר בדבר שחרור העצורים הפלסטיניים בישראל ושחרור גלעד שליט. קריאה לפלגים הפלסטיניים לאחד את השורות במערכה לסיום הכיבוש ולכינון מדינה פלסטינית עצמאית, שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל.
גינוי הצהרתה של שרת החוץ ויו"ר קדימה ציפי לבני, שמשמעותה – מתן הכשר לטרנספר של הערבים אזרחי ישראל. תביעה להפסיק את מדיניות הריסת הבתים. דרישה להבטיח שוויון בתקציבים לרשויות המקומיות הערביות. נגד "שירות לאומי" לצעירים הערבים.
תביעה לשחרר מייד מבתי הכלא הצבאיים את הצעירות והצעירים היהודים, הכלואים בשל סירובם לשרת בצבא הכיבוש.
סולידריות עם עובדי תנובה וחברות רבות אחרות הנאבקים נגד פיטורים. דרישה מהממשלה לספק עבודה למובטלים ולהבטיח את חסכונות הפנסיה של העובדים.
נוכח התוצאות העגומות שהשיגו תלמידי ישראל בבחינות המיצ"ב ובהשוואה בינלאומית, דרישה מהממשלה לשנות את סדרי העדיפויות בתקציב ולהציב במרכזו את החינוך, הבריאות והרווחה.
תביעה לסיום מהיר של הכיבוש של ארה"ב ובעלות בריתה בעירק ובאפגניסטן.
ברכת סולידריות לעובדים, לסטודנטים ולהמוני העם ביוון, הנאבקים נגד ההשלכות ההרסניות של הניאו-ליברליזם ולסיום כהונתה של ממשלת הימין.
ברכה להתחברות-תראבוט על הצטרפותה לחד"ש.
לרגל סיום כהונתו כראש מועצת יפיע, כיו"ר ועד ראשי הרשויות המקומיות הערבים וכיו"ר ועדת המעקב, ברכה חמה לשאוקי חטיב על פעילותו והנהגתו רבת השנים.