בתל-אביב תפתח התערוכה 'אל תשליכני' של הצלמת כרמן אלמקייס עמוס

פורום הדיור הציבורי מזמין לפתיחת התערוכה "אל תשליכני" של הצלמת כרמן אלמקייס עמוס שתתקיים ביום רביעי 1 במאי בשעה 19:30 בבית קפה קיוסקו, ברחוב הרב ידידיה פרנקל 31 פלורנטין תל אביב. עיצב את התערוכה: דותן מורנו.

2019-04-24_175348

התערוכה "אל תשליכני" ממקדת את העדשה על קשישים שהממשלה הפקירה בדירות רעועות או כלל ללא קורת גג, כשהם סובלים מתנאי מגורים בלתי נסבלים שמסכנים את חייהם ובריאותם. קשישים אלה מתגוררים במחסנים, בדירות הרוסות ולא ראויות למגורי אדם, בדירות לא נגישות ומותאמות לקשישים, בדירות מסכנות חיים. ההכנסה הפנויה של הקשישים חסרי הבית הולכת כולה לשכירות אכזרית בשוק החופשי, ומונעת מהם חיים בכבוד.
המצוקה שנחשפת לעדשה בתערוכה זו היא גם של קשישים שחיים בדירות ציבוריות מוזנחות והרוסות שהממשלה הזניחה וגם מצוקה של קשישים שלא מצליחים לקבל דירה ציבורית ונזרקים לגור במחסנים. 20 אלף קשישים בקירוב זכאים לדיור ציבורי אבל למדינה אין מלאי דירות עבורם, ולכן הם נזרקים מדירה לדירה וממחסן למחסן בשוק החופשי כשממוצע ההמתנה לדירה ציבורית עומד על 15 שנים. בנוסף עליהם יש עוד מאות אלפי קשישים שלא עומדים בתנאי הזכאות לדירה ציבורית, ולהם המדינה לא מעניקה שום סיוע למרות שאין ביכולתם להשיג קורת גג ראויה. מי שזוכים כבר לדירה ציבורית הרבה פעמים נכנסים לדירה מוזנחת והרוסה שאינה ראויה למגורי אדם, כי הממשלה יבשה את הדיור הציבורי ומסרבת לשקם את מאגר הדירות הקיימות.

מקבלי ההחלטות כבר שנים רבות פועלים כדי לחסל את הדיור הציבורי ולכן לא מעבירים משאבים מספקים לייצר דיור ציבורי חדש וראוי למגורים וגם לא מתחזקת את הדירות הקיימות. הקשישים וניצולי השואה אינם הקורבנות היחידים של משבר הדיור הציבורי. גם הנכים, האימהות החד הוריות, הבודדים, העולים והילדים למשפחות חסרות קורת גג משלמים מחיר בלתי נסבל על הפקרתם בידי המדינה.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2201316746864670/